ایران کوچک سرشار از خرده فرهنگ ها/ لزوم تعمیر و تجهیز مراکز اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین البرز

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: تعمیر و تجهیز مراکز اجتماعی و فرهنگی مناطق حاشیه نشین در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۰۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 04 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در نشست هماهنگی و بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در خصوص اختصاص اعتبارات اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی به البرز از سوی وزارت کشور تخصیص داده می شود که استفاده از این اعتبارات برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها و مرکز هنری و ورزشی در اولویت قرارمی گیرد.

نور محمد فردی ادامه داد: باید ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تهیه برنامه‌های مربوطه نگاه ویژه و خاص به مناطق کم برخوردار داشته باشند.

فردی گفت: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور هر ساله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان‌ها اعتباراتی را تخصیص و ابلاغ می کند و اعتبارات مذکور به دلیل زمان محدود و جلوگیری از بازگشت اعتبار نیازمند برنامه ریزی اجتماعی و فرهنگی متولی می باشد  که باید از سوی دستگاه های متولی به طور دقیق انجام گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: البرز به عنوان ایران کوچک سرشار از خرده فرهنگ ها است که باید کار با حساسیت هرچه بیشتر پیش رود و ادارات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تهیه برنامه‌های مربوطه نگاه ویژه و خاص به مناطق کم تر برخوردار داشته باشند.
فردی تاکید کرد: توجه به مناطق کم تر برخوردار و ارائه امکانات و خدمات در این مناطق موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق خواهد شد.

امسال شهرستان‌های طالقان، ۶۰ درصد و اشتهارد ۴۷ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته را تجربه کردند و این ۲ شهرستان به صورت پایلوت در محرومیت زدایی مورد توجه ویژه ای در توزیع اعتبارات قرار گرفتند.

دراستان البرز ۱۷ نقطه بحران حاشیه نشینی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار