آمار مبتلایان به کرونا در لنده رو به افزایش است/ مردم قرنطینه را جدی بگیرند

بنابر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده، روند گسترش شیوع ویروس کرونا طی روزهای گذشته روند صعودی داشت و آمار این شهرستان به ۱۴ تن رسید.
کد خبر: ۸۴۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 23 April 2020

بر اساس اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده در نشست شورای سلامت آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان رو به افزایش است.

نور محمد نعمتی از مردم خواست توصیه ها و تذکرات را همچنان جدی بگیرند و درخانه بمانند.

بنابر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده، روند گسترش شیوع ویروس کرونا طی روزهای گذشته روند صعودی داشت و آمار این شهرستان به ۱۴ تن رسید.

نعمتی خاطرنشان کرد؛ از ۱۴ مورد قطعی، ۵ تن بهبود یافتند و ۹ بیمار دیگر بنابر پروتکل های بهداشتی در قرنطینه خانگی بسر میبرند.

فرماندار لنده در نشست اضطراری شورای سلامت لنده از اعضای این شورا خواست همچنان کرونا را جدی بگیرند و اجازه داده نشود انعطاف های این روزها باعث شود مردم احساس کنند به پایان خط مبارزه رسیدیم.

موسوی با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا گفت؛ اتاق اصناف و بهداشت و درمان شهرستان با جدییت بیشتر بر بازار نظارت کنند.

فرماندار لنده گفت:بحث ضدعفونی در سطح شهر وروستاها نباید کنار گذاشته شود و با توجه به موارد جدید در شهرستان گند زدایی و ضد عفونی اماکن پرتردد انجام گیرد.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: اجرای سیاست های سخت گیرانه، اطلاع رسانی از طریق بلندگو در دو نوبت صبح و عصر، گندزدایی روزانه معابر، تعطیلی مساجد و حسینه ها و اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی باید صورت گیرد.

وی در ادامه گفت:عابربانک ها، پمپ بنزین و فروشگاه ها باید سیاست های سخت گیرانه تری نسبت به اجرای گام دوم هوشمندسازی و سیاست های بازدارنده داشته باشید و اصناف در خصوص کسبه متخلف فورا برخورد قاطعی داشته باشد.

موسوی گفت: در بحث مراسمات عزاداری و عروسی باید محدودیت ها اعمال شود و صرفا مجوز تنها به کسانی داده می شود که فوت شده باشد و بدون تجمعات برگزارشود.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:رصد کامل افراد مبتلا و اجرای قرنطینه خانگی افراد مبتلا در منزل که در صورتی که فرد مبتلا اقدام به رعایت اصول قرنطینه نکرد برابر قانون با دستور قضایی دستگیر شود.

موسوی گفت: دهیاران نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی  در روستاها باید دقت لازم صورت گیرد.
 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف در رزمایش بزرگ کمک مومنانه باید از سوی همه مردم و مسئولان صورت گیرد تا اقشاری که از قبل این بیماری آسیب دیدند حمایت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار