ارتباط چهره به چهره با مردم باعث اعتماد عمومی را جلب می کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اوقاف و آستان قدس در حوزه وقف ماموریت مشابه دارند و دو نهاد مردمی هستند و با ارتباط چهره به چهره با مردم می توانند بیش از پیش موجب جلب اعتماد عمومی گردند.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 06 November 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: وقف یک کار ماندگار است، ما در فقه شیعه کتاب وقف داریم و این جایگاه وقف را که یک امر حساس و مهم است می رساند. 

وی افزود: حکمت وجود احکام شرعی محکم در وقف، شاید این باشد که به واقفین بالقوه اعلام می کند اگر وقفی صورت گیرد در چهارچوب شرع قرار می گیرد و این برای واقف اطمینان بخش است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین علیه السلام با وقف باغ هایی که احداث کرد و چاه هایی که حفر کرد بزرگترین واقف اسلام است، گفت: در تاریخ هم وقف مورد قبول و توجه بوده هم سلاطین و امرا و هم رعیت به آن توجه داشته اند. 

حجت الاسلام و المسلمین مروی تصریح کرد: اوقاف و آستان قدس در حوزه وقف ماموریت مشابه دارند و دو نهاد مردمی هستند و با ارتباط چهره به چهره با مردم می توانند بیش از پیش موجب جلب اعتماد عمومی گردند. 

وی بیان کرد: حفظ موقوفات از دیگر کارهایی است که هم اوقاف و هم آستان قدس باید در آن تلاش نمایند به شکلی که هم موقوفه حفظ شود و هم به طرز مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه به روز رسانی وقف متناسب با نیازهای روز جامعه و هدایت مردم به سوی نیات اجتماعی در وقف از اموری است که باید مد نظر قرار گیرد، گفت: ایجاد وقف هایی در حوزه علم و فناوری، ازدواج جوانان، رفع اعتیاد، کمک به خانواده های بی سرپرست و فعالیت های پژوهشی باید در اولویت قرار گیرد. 

وی در پایان اظهار کرد: تسهیل فرآیند وقف می تواند به اقبال بیشتر مردم به وقف کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار