چمران: افزایش ۷۰ درصدی شهرنشینی در کشور، مشکلاتی به وجود آورد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نهم آبان در تقویم مجمع عمومی سازمان ملل روز شهرنشینی نامگذاری شده است. گفت: افزایش ۷۰ درصدی شهرنشینی در کشور مشکلات متعددی به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 31 October 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مهدی چمران روز یکشنبه در جریان نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: افزایش شهرنشینی در حالی است که نیم قرن قبل تنها ۴۰ درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کردند.

وی تاکید کرد: مهاجرت در شهرها و گسترش شهرها مسائل زیادی را برای همه دنیا به وجود آورده است و امیدواریم حل شود.

چمران در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده نیز گفت: شبیه محمد حسین فهمیده‌ها بازهم داشتیم، اما خاطره او در ذهن همه مردم باقیمانده است و به همه شهدای نوجوان افتخار می کنیم.

پرچالش ترین و پر مساله ترین ماموریت شورا و شهرداری موضوع شهرسازی است

همچنین جعفر شربیانی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در جریان جلسه امروز شورا اظهار داشت: به عنوان رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران برای دستیابی به چند هدف و ایده، طرح "یک چالش یک راه حل" را آغاز کرده ایم و نخستین جلسه این طرح از منطقه ۴ شروع شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از گذشته همیشه در این مورد تصمیماتی از بالا به پایین گرفته شده که فاصله زیادی با مشکلات کف جامعه داشته است و شکاف تاریخی بین تصمیمات و مشکلات جامعه فقط با اصلاح فرایند و تعیین اولویت ها رفع می شود.

شربیانی افزود: تصمیم گیری از پایین به بالا و استفاده از کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی که در صف مقدم با مردم در ارتباط هستند نیز مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای رونق نوسازی بافت فرسوده و ساخت و ساز های شهری و تسهیل در صدور پروانه املاک واقع در بافت فرسوده نیز می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

شربیانی گفت: در این راستا پیگیری عقد تفاهم نامه با دستگاه قضا برای اخذ حکم قضایی در برخورد با جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در جهت صیانت از حقوق شهر و شهرداری و بخصوص پرسنل خدوم شهرسازی نواحی از دیگر راهکارها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار