ابرکوه، پیشرو در نصب کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: ابرکوه در نصب کنتور‌های هوشمند کشاورزی در بین شهرستان‌های استان پیشرو است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 13 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدمهدی جوادیان زاده در جلسه رویداد آبی شهرستان ابرکوه گفت: در حال حاضر مهمترین موضوع، برنامه سازگاری با کم آبی در حوزه شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی است.


وی با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه با نصب بیش از ۹۵ درصد کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی نسبت به شهرستان‌های دیگر پیشرو بوده و طرح تحویل حجمی آب کشاورزی در این منطقه شروع شده است، افزود: در این مسیر نیز گلایه‌ها و مشکلاتی برای کشاورزان وجود دارد که کارشناسانی برای رفع این مشکلات و نواقص احتمالی کنتور‌ها معرفی شده اند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و همکاری و همیاری با کشاورزان و بهره برداران بتوانیم مصرف آب را در بخش کشاورزی مدیریت کرده و با به صفر رساندن افت آب زیرزمینی تا سال ۱۴۰۵، دیگر شاهد خشک شدن بیش از پیش قنوات و چاه‌های کشاورزی نباشیم.

 

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه با بیان اینکه مسئله آب در کشور و در استان یزد یک مسئله ویژه و خاص است، گفت: شهرستان ابرکوه با رویکرد کشاورزی بویژه در بخش روستایی با مشکلات آبی فراوانی روبروست و احتیاج به برنامه‌ها و سیاست‌های جدی دارد.


محمدحسین امامی میبدی با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده و نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی، بر لزوم برنامه آموزشی برای کشاورزان در مورد کنتور‌های هوشمند تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار