دیدار سفیر غنا با استاندار یزد

در دیدار سفیر غنا با استاندار یزد، زمینه‌های فعالیت مشترک بین دو طرف با توجه به ظرفیت‌های استان یزد تشریح و بر تقویت روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 09 April 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد ، استاندار در این دیدار به ظرفیت‌های استان یزد در زمینه‌های صنعتی اشاره کردو گفت: استان یزد در زمینه تولیدات کاشی سرامیک، نساجی و فولاد به ترتیب رتبه اول تا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.


فاطمی افزود: یزد بزرگترین شهر خشتی جهان است و سالهاست که در حوزه گردشگری حرفی برای گفتن دارد.


وی باتوجه به ظرفیت‌های پزشکی هم گفت: استان یزد می‌تواند مقصد خوبی جهت گردشگری سلامت برای شهروندان غنایی باشد و در این راستا دو طرف باید موانع موجود را در جهت صدور ویزای گردشگری حل کنند و گام‌هایی را به سمت لغو روادید بردارند.


استاندار افزود: استان یزد جهت پذیرش هیات‌های تجاری غنایی آمادگی کامل را دارد و برگزاری نمایشگا‌های بین المللی تجاری فرصت خوبی در جهت معرفی ظرفیت‌های دو طرف است و وظیفه ما این است که شرکت‌های خصوصی مستعد را به حضور در نمایشگاه‌ها تشویق کنیم.


فاطمی در پایان ابراز امیدواری کرد: محصول این دیدار راه اندازی دفتر همکاری‌های تجاری بین دو طرف باشد.


سفیرغنا در جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با بیان اینکه سالهاست روابط گرمی میان کشور ایران و غنا برقرار بوده، گفت: هر دو کشور در همه زمینه‌ها همدیگر را حمایت کردند که امیدواریم در حوزه اقتصادی حمایت‌ها دوچندان شود.


اریک اووسو بواتنگ با تاکید بر شناسایی و رفع موانع موجود، خواستار حضور هیات ایرانی در کشور غنا جهت آشنایی با پتانسیل‌ها و همکاری‌های هر چه بیشتر شد.


وی همچنین، خواهرخواندگی شهر یزد با یکی از شهر‌های غنا را خواستار شد و گفت: اگر استان یزد علاقه‌ای در این خصوص نشان دهد می‌توانیم جزئیات این امر را محقق کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار