۶۶ کیلومتر خط انتقال آب از خلیج فارس به بستک احداث شد

تابناک-مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: تامین آب شرب مورد نیاز افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۲ شهر و ۳۹ روستای شهرستان بستک با احداث ۶۶ کیلومتر خط انتقال از خلیج فارس پایدار ‌می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 01 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده غرب هرمزگان از روند انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک بازدید کردند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در حاشیه این بازدید اظهار داشت: جمعیت ساکن در طول خط انتقال پروژه باید فاز به فاز از آن بهره‌مند شوند.

 

اتابک جعفری افزود: در اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک ضروری است با فاز بندی پروژه، بخشی از جمعیت هدف به آب آشامیدنی دست پیدا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از جمله طرح های بزرگ آبرسانی است که جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر در ۲ شهر و ۳۹ روستا از اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.

 

نیاز به احداث ۶۶ کیلومتر خط انتقال آب از خلیج فارس به بستک

 

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان نیز اظهار داشت: برای بهره مندی شهرستان بستک از این پروژه باید ۶۶ کیلومتر خط انتقال احداث شود.

 

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: احداث هفت مخزن به همراه ایستگاه‌های پمپاژ مجزا بخشی دیگر از عملیات است و پروژه در مجموع ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

به گفته وی، این پروژه در قالب ۲ فاز عملیاتی خواهد شد که در فاز نخست شهر جناح و روستاهای مسیر از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: در فاز دوم این طرح آب خلیج فارس از آبشیرینکن چارک به بستک خواهد رسید.

 

حمزه‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ کیلومتر خط انتقال فاز اول اجرا شده و برای بهره‌مندی شهر جناح و روستاهای مسیر باید ۲۵ کیلومتر خط انتقال احداث شود.

 

وی اعتبار پیش بینی شده برای فاز اول را ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان و ابراز داشت: برای تامین آب بستک و جناح یک آبشیرین‌کن در بندر چارک با ظرفیت هشت هزار متر مکعب در روز و فرآیند نمک‌زدایی اسمز معکوس در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر بستک در مرحله انتخاب سرمایه گذار است و مبلغ برآورد اولیه آن یک هزار و ۲۲ میلیارد تومان می‌باشد.

 

محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش خواهد کرد تا مردم بستک به آب شرب پایدار از طریق شیرین‌سازی آب دریا دست پیدا کنند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار