آغاز عملیات گاز رسانی به روستاهای خور و بیابانک

عملیات گاز رسانی به روستاهای ابراهیم آباد و جعفرآباد با اعتبار هشت میلیارد تومان به طول ۱۴ کیلومتر آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ 30 June 2022

استاندار اصفهان گفت: در دولت مردمی سیزدهم نهضت خدمت رسانی، هرگز تعطیل شدنی نیست.
سید رضا مرتضوی بر اهمیت جهاد خدمت رسانی به ویژه به مناطق کم برخوردار تصریح کرد و حمایت همه جانبه مسئولان ارشد استان از رفع چهره مذموم محرومیت مطلق در روستاهای تابعه استان را یادآور شد.
وی با اشاره به گاز رسانی سراسری به شرق استان افزود: با تأمین اعتباراتی که در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان در نظر گرفته‌ شده، به‌زودی شاهد طرح گازرسانی به سمت انارک و چوپانان خواهیم بود.
فرماندار خور و بیابانک هم گفت: بسیاری از مشکلات این شهرستان از جمله بهداشت و درمان، انتقال گاز رسانی، بهسازی جاده‌ها از طریق مسؤولان استانی و کشوری مطرح و پیگیری شده که نیازمند توجه ویژه است.
احمدرضا طحانی افزود: رفع مشکلات زیرساختی مرتبط با حوزه آب، برق، گاز و اتصال به منابع پایدار به‌عنوان مهمترین و اصلی‌ ترین خواسته مردم این شهرستان است.
فرماندار خور و بیابانک گفت: یکی از مشکلات اساسی این شهرستان راه‌های ارتباطی و مواصلاتی آن است و با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان و نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل مناسب باید افزایش ایمنی راه‌ها را جدی گرفت.
طحانی افزود: این شهرستان حتی یک‌ متر هم جاده ۲ بانده ندارد و جاده های اصلی و روستایی آن ۲طرفه و حادثه آفرین است.
وی گفت: با ۲ خطه شدن جاده های این شهرستان آمار تصادف و سوانح جاده ای در حد قابل توجهی کاهش می یابد.
نماینده مردم شهرستان های نائین و خور و بیابانک در مجلس هم گفت: خور و بیابانک از آب، برق و گاز پایدار برخوردار نیست از این رو یکی از مطالبات ما در سفر رئیس‌جمهور به استان و همچنین سفر استاندار و مدیران کل انتقال گاز سراسری به خور و بیابانک است.
الهام آزاد همچنین از فقدان گاز پایدار در شهرستان خور و بیابانک گفت و تصریح کرد: گاز CNG در حال حاضر استفاده می‌شود و همچنان بسیاری از روستاها به گاز  متصل نشده‌اند.
وی افزود: برای اتصال شهرستان خور و بیابانک به گاز سراسری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یکی از مطالبات جدی در جهت تامین اعتبار و اجرای آن به شرقی ترین نقطه استان است.
آزاد با بیان اینکه خور و بیابانک از شهرستان‌ های محروم کشور است و با مرکز استان فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: جاده‌های اصلی و مواصلاتی و فرعی و روستایی شهرستان خور و بیابانک طی سال‌های گذشته نیازمند بهسازی بوده  امیدواریم با تامین اعتبار لازم این مشکلات مرتفع شود.
وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های نائین  و خور و بیابانک یک سوم وسعت استان اصفهان را در بردارد و پهناورترین شهرستان‌های کشور هستند؛ اما به بهبود زیرساخت‌های آنها توجه کافی نمی‌شود.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش بهداشت و درمان به ویژه در خور و بیابانک با کمبود متخصص مواجه هستیم و به دلیل بُعد مسافتی و جاده‌های نابسامانی که دارد متأسفانه مردم این شهرستان‌ها از متخصصان محروم هستند.
وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم در این شهرستان‌ها مهیا نیست، ادامه داد: بیکاری از معضل جوانان این منطقه است که به دلیل نبود زیرساخت نمی‌توان شغل پایدار ایجاد کرد و با توجه به اینکه ۳۵۱ روز هوای این شهرستان‌ها آفتابی است، ظرفیت نصب نیروگاه‌های خورشیدی را دارد که از این طریق تولید برق صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار