۲۰۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستاهای سه شهرستان استان بوشهر اختصاص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از محل مصوبات ششمین سفر استانی رئیس جمهور و دولت سیزدهم به این استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی روستاها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی و جم اختصاص یافت‌.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 21 September 2022

علیرضا مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با تخصیص این میزان اعتبار سه هزار و ۲۱۳ متر دیوار حفاظتی در ۱۶ روستای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و جم احداث شد.

وی اظهار کرد: همچنین ساخت یکهزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در ۱۰ شهرستان عملیاتی و اعتبار آن بطور ۱۰۰ درصد جذب شده است.

مقدم ادامه داد: از این شمار واحد مسکونی یکهزار و ۲۳ واحد مسکونی بهره برداری شد و میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در استان بوشهر به ۵۹ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: افزون براین عملیات اجرایی ۵۸۰ واحد مسکونی دیگر نیز در استان بوشهر آغاز و برای گرفتن تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون بازنگری ۵۰ طرح هادی در این استان تهیه و تصویب شد.

مقدم اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم بنیاد مسکن در سالجاری تهیه و تصویب طرح هدف گردشگری در سه روستای ( نینیزک در دشتستان، هاله در عسلویه و گَشی در تنگستان) است.

وی با اشاره به تهیه و تصویب ۲۴ طرح منظومه روستایی در استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری اداره های ثبت اسناد و املاک، ۵۵۵ جلد سند مالکیت روستایی و ۱۸۵ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار