با تکمیل تحقیقات مقدماتی

صدور کیفرخواست برای 316 پرونده اغتشاشات استان اصفهان

با تکمیل تحقیقات مقدماتی، تاکنون برای ۳۱۶ فقره پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر در استان اصفهان کیفرخواست صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 12 November 2022

رییس کل دادگستری استان با تشریح آخرین آمار پرونده‌های قضایی مربوط به اغتشاشات استان گفت: با اختصاص شعب و قضات ویژه، رسیدگی قضایی تاکنون ۳۱۶ فقره از پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و متهمان حوادث اخیر، مرحله تحقیقات مقدماتی آن‌ها در دادسرا به پایان رسیده و منتهی به صدور کیفرخواست شد که برای صدور رأی به دادگاه‌ها ارسال شد.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری افزود: دادگاه‌ها با رعایت مواعد و الزامات قانونی در اولین فرصت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند که تا به حال ۱۲ پرونده رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است.
وی تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده استان درشش ماه ابتدایی استان را ۱۵ هزار و ۸۳۸ مورد اعلام کرد و گفت: برای این افراد دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و ۴۰۳ فقره مبنی بر استفاده از پابند الکترونیک تعیین شده است.
حجت الاسلام جعفری افزود: در شش ماهه ابتدایی امسال استان نیز ۱۲ هزار و ۶۲۵ نفر از محکومان استان از بند رهایی یافته اند که این آزادی‌ها شامل خاتمه محکومیت، پرداخته وثیقه، عفو، گذشت شاکی، پرداخت دین، پذیرش اعسار، برائت، پرداخت دیه و پابند الکترونیک بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار