آمار مقایسه ای آموزش و پرروش قبل و بعد از انقلاب

مدیر کل آموزش و پرورش در نشست با خبرنگاران ضمن بیان برخی عملکردهای دولت ، برخی آمار مقایسه ای بین وضعیت این دستگاه آموزشی و تربیتی قبل و بعد از انقلاب را تشریح کرد .
کد خبر: ۱۰۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 02 February 2023

حسنعلی عزت خواه ، افزود : در راستای اهداف بازگشت به تحصیل، اقداماتی محقق و پوشش ۴۵٠ نفر در سال جاری انجام شد.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، ۷۵۹ مدرسه در استان داشتیم، عنوان کرد: این تعداد در حال حاضر به سه هزار و ۱٠ مدرسه رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مهم در حالی محقق شده که ۸٠٠ مدرسه زیر ۱٠ دانش آموزی در استان با هدف توسعه عدالت آموزشی داریم.

عزت خواه تصریح کرد: تعداد معلمان قبل از انقلاب یک هزار و ۶۶۴ نفر بوده که در سال جاری به تعداد ۱۴ هزار نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کلاس‌های درس استان از یک هزار و ۸۹۵ کلاس پیش از انقلاب به ۹ هزار و ۳۴۱ کلاس درس رسیده است، ادامه داد: همچنین شروع ساخت ۳۳ مدرسه در استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی در دولت سیزدهم محقق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جمع آوری ۳۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۵ نفر دانش آموز استان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴٠۲ نیز برنامه ریزی شده است. با همکاری و مشارکت بنیاد برکت رس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد تا مهرماه ۱۴۰۲ جمع‌آوری می‌شوند.

عزت خواه از تخصیص ۷٠ میلیارد تومان برای توسعه تجهیزاتی در بخش‌های مختلف خبر داد و تاکید کرد: ۳٠ میلیارد تومان نیز مشارکت خیرین در پروژه‌های استان در سال جاری بود.

وی به حمایت مدارس ابتدایی در طرح تغذیه رایگان اشاره و اظهارکرد: این طرح با تزریق اعتبار به مدارس انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از موفقیت‌های گسترده در بخش آموزش متوسطه خبر داد و گفت: کسب رتبه‌های برتر کنکور و رتبه‌های زیر ۱٠٠٠، کسب رتبه چهارم پروژه مهر، توسعه ظرفیت رشته ریاضی و کاهش تراکم برخی رشته‌ها محقق شد.

عزت خواه افزود: خوشبختانه در محور‌های فعالیت «سمپادی» رتبه‌ها و جوایز مختلفی توسط دانش آموزان استان کسب شد.

وی بیان کرد: دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز ۲۳ رتبه کشوری را در سطوح مختلف کشور کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار