گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

اهمیت احسان و نیکوکاری، وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه با دشمن، نقش موثر کمیته امداد در کمک به اقشار مستضعف از محور‌های خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های استان بود.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 03 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دوگنبدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: احسان و نیکوکاری از جمله اعمال پسندیده‌ای است که ثمرات و آثار مثبت آن در زندگی انسان تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام حجازی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز ضروری است که در این ایام افراد توانمند به لحاظ مالی دست فقرا و نیازمندان را بگیرند.

وی ادامه داد: برخی افراد و خانواده‌هایی در شهرستان در وضعیت مالی خوبی به سر نمی‌برند و نیازمند کمک از سوی افراد توانمند هستند و ما باید با شناسایی این خانواده‌ها با خدا معامله کنیم و توشه‌ای برای آخرت خود جمع کنیم.

امام جمعه دوگنبدان در ادامه با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: جوانان موتور محرک توسعه کشور هستند و مسئولان باید برای رفع مشکلات جوانان چاره‌اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما همیشه مورد تهدید دشمن قرار دارد و جوانان هدف اصلی دشمن هستند پس باید به جوانان توجه بیشتری شود.

 

لزوم توجه به عدل، احسان و نیکوکاری

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه این شهر  باتبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: تجلیل امام زمان (عج) از حضرت علی اکبر (ع) در زیارت ناحیه مقدسه، علی اکبر را بهترین نسل از دوران حضرت ابراهیم (ع)، اولاتر به خدا و رسول خدا (ع) دانسته است.

حجت الاسلام سیادت با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در سوره نحل آیه ۹۰ فرمود ان الله یامر بالعدل و الاحسان، خداوند به عدل و احسان فرمان می‌دهد.

وی با تبریک مناسبت نیمه شعبان و ولادت امام مهدی (عج) و سربازان گمنام امام زمان (ع)، ادامه داد: دوران غیبت امام زمان (عج) دوران نورانی، دوران کمال و افضل دوران است که در نظر خداوند مرضی‌ترین دوره، این دوره است.

 

وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه با دشمن

 امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب در وصف سربازان گمنام امام عصر (عج) فرمودند: وزارت اطلاعات در حقیقت یک پایگاه عظیم مبارزه و جهاد با دشمن بوده و یکی از بهترین و با وفاترین مجموعه‌های برآمده از انقلاب است.

حجت الاسلام نوراله افشارافزود: از زمان تاسیس وزارت اطلاعات، فرزندان هوشیار این مرز و بوم، توطئه‌های زیادی را خنثی کردند و اگرفداکاری این عزیزان نبود، آرامش و امنیت ما متزلزل می‌شد.

وی بیان کرد: این پرسش اساسی برای بسیاری از ما به وجود می‌آید که اگر ایران بزرگ، چنین سربازان گمنامی را نداشت آیا واقعا می‌توانستیم در سایه‌سار وامنیت و آسایش به این همه دستاورد‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی دست یابیم؟  

 

نقش موثر کمیته امداد در کمک به اقشار مستضعف

امام جمعه سرفاریاب درخطبه‌های عبادی سیاسی این شهر با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) در کمال ایمان به خدا قرار داشت و صاحب فضائل و خصلت‌های ناب انسانی بود و لازم است جوانان ما با حق محوری، باطل ستیزی، وفاداری، ادب، رشادت و بصیرت از آن حضرت الگو بگیرند.

حجت الاسلام زارعی پور همچنین با تبریک ولادت مهدی موعود (عج)، معرفت امام زمان را در مسیر معرفت خداوند عنوان کرد و افزود: قلب آن حضرت تجلی گاه معارف الهی است.

وی با گرامی داشت سالروز تاسیس نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: این نهاد حمایتی نقش مهمی در حمایت از اقشار ضعیف ایفا می‌کند که لازم است در روز احسان و نیکوکاری نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

 

هدف دشمن از مسموم کردن دانش آموزان ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است

 

امام جمعه مارگون در خطبه های سیاسی عبادی این شهر به ناکامی زورگویان عالم و مدعیان حقوق بشر در قضیه مسمومیت دانش آموزان دختر اشاره کرد و گفت: قم اول شهری بود که دشمن می خواهد بر اعتقادات دینی و مذهبی مردم غلبه کرده و مردم را از این انقلاب دور کنند.

 

حجت الاسلام خواجه پور افزود: هدف دشمن از این اقدامات راه اندازی جنگ ترکیبی است ولی بدانند که شکست خواهند خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار