اجرا طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اصفهان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت:در عملیات طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر؛ هشت نقطه آلوده شهر اصفهان از وجود یک هزار و ۱۰۰ معتاد پاکسازی شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 02 July 2023

سرهنگ احمد نیکبخت اظهار کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، ماه جاری در شماری از تفرجگاه‌ها و پارک‌های اصفهان آغاز شد و افراد پرخطر اعم از معتادان متجاهر، خرده فروشان و اراذل و اوباش در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور جمع آوری شدند.

وی همچنین با اشاره به شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی در بین افراد کم سن و سال؛ ادامه داد: طبق پژوهش‌های صورت گرفته ۲۳ درصد از نوجوانان به دلیل کنجکاوی برای اولین بار یک ماده روانگردان را تجربه می‌کنند ازاین رو آموزش و آگاهی‌دهی به جامعه و به خصوص نسل جوان و نوجوان می‌تواند در کنترل و متعادل ساختن این دلیل مصرف بسیار راهگشا باشد.

سرهنگ نیکبخت گفت: ظهور مواد مخدر مانند ماده روانگردان" گُل "موجب کاهش سن مصرف کنندگان شده است و نیز قبح‌زدایی همزمان با نشر اطلاعات غلط و گمراه کننده بین نوجوانان موجب شده است که مصرف اینگونه مواد بین نسل نوجوان پسر و دختر شیوع نگران کننده‌ای داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان داشت: مواد مخدر جدید به دنبال بازارهای مصرف بزرگتر است؛ از این رو جامعه هدف آن سنین زیر ۱۸ سال و هردو جنس پسر و دختر است و کانون‌های تهدید آن خانواده، مراکز آموزشی و محیط های کاری و به طور کل افراد مولد جامعه است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس از شهروندان درخواست می‌شود با مشاهده معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر و اراذل و اوباش در سطح تفرجگاه‌ها و پارک های محله خود مراتب را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار