ثبت رد پای درنده تیز پا در نایین

ردپای پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش آباد نایین ثبت شد .
کد خبر: ۱۱۳۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴ 12 October 2023

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین با اشاره به اینکه تصویر ردپای پلنگ در زیستگاه‌های آزاد بخش مرکزی ثبت شد گفت : سال گذشته نیز تصاویر یک قلاده پلنگ ماده با دو توله و پیش تر آن نیز تصاویر یک جفت پلنگ همراه با توله‌ها ثبت شده بود.
علیرضا رضایی افزود :در صددیم با دوربین تله‌ای دوباره تصویر یا ردی از این پلنگ پیدا کنیم اما این محدوده در نزدیکی منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان و شیرکوه است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وی ادامه داد :پناهگاه حیات وحش عباس آباد از گذشته زیستگاه پلنگ ایرانی بوده و طی یک دهه اخیر نیز شاهد زادآوری این گونه ارزشمند در این منطقه هستیم .
آنطور که رضایی گفته : برای احیای جمعیت گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله پلنگ در زیستگاه‌های آزاد بخش مرکزی نائین با وجود خشکسالی‌های اخیر اقدامات مطلوبی ازجمله گشت و کنترل مناطق، لایروبی چشمه ها و آموزش‌های زیست محیطی و استفاده از ظرفیت دوستداران محیط‌زیست انجام شده است.

پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعتی معادل ۳۰۵ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین قرار گرفته‌است.
این منطقه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های منتخب طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی است. علاوه بر یوزپلنگ آسیایی جمعیت‌های قابل توجهی از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض کشور از جمله پلنگ ایرانی، گربه شنی، شاه‌روباه، هوبره، جبیر، زاغ بور در آن زیست می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار