لایروبی و بازگشایی مجدد مسیل کال پسته شهر بجنورد آغاز شد

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: لایروبی و بازگشایی مجدد بخش‌هایی از مسیل کال پسته در داخل و حاشیه شهر بجنورد از هفته قبل آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 31 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز برات امیری، مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی و بازگشایی مجدد بخش‌هایی از مسیل کال پسته در داخل و حاشیه شهر بجنورد از هفته قبل آغاز شده است.

وی گفت: در این مرحله از کار قرار است در صورت تامین اعتبار و ماشین آلات مورد نیاز با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، بخش‌های زیادی از مسیل کال پسته در مرکز استان به طول حدود ۵ کیلومتر لایروبی شود.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: طی روز‌های اخیر با همکاری مشترک پتروشیمی و سپاه استان تاکنون حدود ۱۰۰۰ متر از نقاط بحرانی این مسیل لایروبی و بازگشایی شده است.

امیری خاطرنشان کرد: به دلیل محدویت منابع مالی و تجهیزات، این کار به صورت مرحله به مرحله در حال انجام است و با توجه به قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تامین اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی ساحل سازی نیز همزمان با لایروبی مسیل طی چند هفته آینده آغاز می‌گردد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۰۰ متر از کال پسته ساماندهی شده است و ساماندهی حدود ۵۰۰ متر آن تا نیز پایان سال مالی جاری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سنوات گذشته حدود ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی مهمترین مسیل‌ها و رودخانه‌های اطراف و داخل شهر بجنورد را شامل رودخانه فیروزه و شاهجوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد ذکر کرد.

وی گفت: شهر بجنورد را به لحاظ موقعیت مکانی، ارتفاعات در برگرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می‌کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، بازگشایی و ساماندهی این مسیل‌ها به صورت ویژه همه ساله در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار