مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان کرمانشاه خبر داد؛

جان بخشیدن به سه نفر با اهدا عضو یکی از پرسنل کادر درمان کرمانشاه

مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان شعبه استان کرمانشاه گفت: اهدا عضو بدن یکی از پرسنل کادر درمان کرمانشاه به سه نفر جانی دوباره بخشید.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 20 November 2023

جان بخشیدن به سه نفر با اهدا عضو یکی از پرسنل کادر درمان در کرمانشاهحسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: جانبخش «شهناز یزدانی» از پرسنل کادر درمان بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری و پس از اینکه تلاش‌های کادر پزشکی در درمان به نتیجه نرسید تیم پزشکی مرگ مغزی را تأیید کردند.

وی افزود: به دنبال آن خانواده بیمار با وجود شرایط روحی نامساعد تصمیم بزرگی گرفتند و این خانواده ایثارگر با اعلام رضایت نسبت به اهدا کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند نامش را جاودانه و زمینه حیات و زندگی دوباره به سه نفر از هموطنان را فراهم کردند.

مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان کرمانشاه تصریح کرد: روزانه هفت تازه نفر از بیماران نیازمند در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند و این در حالیست که فقط یک چهارم افراد مرگ مغزی کار اهدا عضوشان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: سایرین به علت عدم رضایت خانواده‌ها فوت می‌کنند لذا این مسئوليت اجتماعی همه را سنگین می‌کند و می‌توان با فرهنگ سازی و آگاهی سازی جامعه نسبت به این امر مهم و حیات بخش فرصت حیات را به دیگران هدیه کنیم.

مرادی در پایان افزود: همه می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۴۳۲ با وارد کردن کد ملی کارت اهدا عضو یا سفیر اهدا عضو دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار