تابناک بررسی می‌کند؛

گزینه‌های احتمالی استانداری سمنان چه کسانی هستند+سوابق

پس از رأی اعتماد مجلس به کابینه جدید و آغاز بررسی‌های دولت برای تعیین استانداران گزینه‌های متعددی برای استانداری سمنان مطرح‌شده و در آخرین جلسه هیئت دولت نیز با انتخاب دو استاندار جدید برای استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد، عملاً تغییر استانداران در دولت چهاردهم کلید خورد.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ 18 September 2024


گزینه‌های احتمالی استانداری سمنان چه کسانی هستند+سوابق
به گزارش خبرنگار تابناک از استان سمنان، سمنان نیز به عنوان یکی از استان‌های مهم در حوزه‌های مختلف در فرایند تغییر استانداران روایت‌های متعددی را برای انتخاب استاندار تجربه کرده است؛ البته باید در نهایت دید از بین این گزینه‌ها چه کسی به‌عنوان استاندار هفتمین استان پهناور کشور در دولت انتخاب می‌شود.
اگرچه به صورت رسمی هیچ گزینه‌ای از سوی فعالان ستاد رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان در استان سمنان (کمیته راهبری ستاد انتخاباتی رئیس جمهور) و البته مجمع نمایندگان این استان برای سکانداری استانداری سمنان اعلام نشده است؛ اما بر اساس گمانه‌زنی‌ها، چندین گزینه بومی و البته یک گزینه نام‌آشنای غیر بومی در فضای غیررسمی مطرح است.
بر اساس این اخبار غیررسمی، «محمد حمیدی» معاون فعلی امور عمرانی استاندار سمنان و «غلامرضا کاتب» نماینده اسبق مردم گرمسار در مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس دهم گزینه‌های مجمع نمایندگان برای استانداری سمنان است؛ البته این مهم هیچ‌گاه از سوی نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی تأیید نشده و به طور حتم نمایندگان استان سمنان در خانه ملت نیز در صورت مصاحبه با رسانه‌ها بر عدم دخالت در انتخاب استاندار سمنان تأکید دارند. پیگیری خبرنگار تابناک برای این مهم از رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با پاسخ همراه نشد.
همچنین بر اساس همین گمانه‌زنی و اخبار غیر رسمی «احمد همتی» نماینده اسبق مردم سمنان در مجلس و رئیس ستاد پزشکیان در سمنان، «سعید متقی» فرماندار اسبق گرمسار و عضو شورای سیاستگذاری ستاد پزشکیان در سمنان، «فرامرز نیک سرشت» رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی و معاون اسبق استانداری‌های سمنان و زنجان، به عنوان نیرو‌های بومی از سوی گزینه‌های شورای راهبردی اصلاح طلبان و ستاد پزشکیان مطرح هستند.
بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌ها همچنین برای سکانداری استانداری سمنان یک گزینه نام‌آشنای غیر بومی نیز مطرح است.
«حبیب‌الله خجسته پور» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار سمنان در دولت روحانی در حال حاضر به عنوان تنها گزینه و البته محتمل‌ترین نیروی غیر بومی برای استانداری سمنان مطرح است و در صورتی که وزارت کشور و دولت قصد داشته باشد گزینه‌ای غیربومی را به عنوان نماینده عالی خود در استان سمنان منصوب کند؛ آن گزینه به احتمال قریب به یقین کسی جز خجسته‌پور نخواهد بود.
حال باید دید که قرعه مسئولیت استانداری سمنان به نام چه کسی خواهد افتاد و آیا انتخاب وزارت کشور از میان همین گزینه‌های پیشنهادی خواهد بود یا در دقیقه ۹۰ گزینه دیگری از سوی دولت برای استانداری سمنان مطرح خواهد شد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار