۲۲ مورد وقف جدید به موقوفات خراسان شمالی اضافه شد

خراسان شمالی-«تابناک»-مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۲ مورد وقف جدید به موقوفات خراسان شمالی اضافه شد. 
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳ 19 September 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین عظیم آسوده در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که پیرامون هفته وقف برگزار شد: از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۲ مورد وقف جدید به موقوفات خراسان شمالی اضافه شد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار موقوفه در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: ۱۲ هزار و ۶۱۵ رقبه و ۱۶۸ اماکن متبرکه در خراسان شمالی وجود دارد که ۲ هزار رقبه از این تعداد قابل احیا است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی این اداره کل بیان داشت: از سال گذشته تا دهه وقف امسال ۱۴ زندانی جرایم غیر عمد به مبلغ ریالی ۷۸۰ میلیون ریال توسط این اداره کل آزاد شدند. 

حجت الاسلام آسوده در ادامه از احداث زائرسرای ایوب پیغمبر بخش گیفان خبر داد و گفت: در حال حاضر زائرسرای ایوب، امامزاده درصوفیان و امامزاده اسماعیل شوقان در حال ساخت است. همچنین در هفته وقف سال جاری پروژه موقوفه تاجر بجنوردی واقع در ۱۷ شهریور بجنورد با متراژ ۳۰۰ متر و ارزش ریالی ۳۶۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در هفته وقف امسال تهیه و توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان‌ های خراسان شمالی در دستور کار است اضافه کرد: کلنگ زنی و احداث گلخانه و سوله موقوفه محمدرضا فاروج یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل در هفته وقف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار