خودروسازان به جای مشهد به شانگهای چین می‌روند!

یک عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی مشکلات این صنف را ناشی از رویکرد خودروسازان می‌داند و می‌پرسد: در حالی‌که قطعه سازان حدود یک چهارم تا یک پنجم مجبور به تعدیل نیرو شدند،خودروسازان تعدیل نیروی چندانی نداشتند چون هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند!؟
کد خبر: ۱۲۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 08 November 2015

به گزارش تابناک رضوی، کیومرث فارسیان با اشاره به سابقه 20 ساله در تولید قطعات خودرو گفت: شرکت در ابتدای کار با پنج نیرو شروع به کار کرد و با رشد و افزایش ظرفیت این شمار به 200 نفر رسید، اما از سال گذشته با شروع تعدیل نیرو این تعداد در حال حاضر به 40 نفر رسیده است.

این سخنان فعال صنعتی استان در شرایطی مطرح می شود که برخی گمان می‌کنند مشکل صنعت خودرو با فروش اقساطی خودرو حل می‌شود درحالیکه او معتقد است: واقعیت این است به جای اینکه خودروساز و قطعه سازان در کنار هم باشند، همراه نبودن خودروسازان، قطعه سازان را نابود کرد، البته خودشان هم نابود می‌شوند و در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که خودروسازان و قطعه سازان در دو ناو جنگی و مقابل هم قرار دارند که به هم شلیک می‌کنند.

کیومرث فارسیان درباره استفاده خودروسازان از قطعات چینی به جای استفاده از تولیدات داخلی نیز تصریح کرد: این مسأله وجود دارد. بحث این است که تشکیلات شرکتی مانند ما در شاندیز است و مسؤولان خودروسازان کشور برای خرید قطعات باید به مشهد بیایند، در حالی که برای خرید از چین باید به شانگهای سفر کنند و خوب طبیعی که شانگهای بهتر از مشهد است!

وی ادامه داد: یا باید با صراحت به تولیدکنندگان گفته شود، فعالیت تولیدی را جمع و تعطیل کنند و واردات هدف است، همان طوری که اکنون شمار واردات خودروهای چینی افزایش یافته است یا اینکه واقعاً به مسایل تولید توجه و رسیدگی شود.

این قطعه ساز خودرو با اشاره به نیاز قطعه سازان به نقدینگی، گفت: اگر خودروسازان پول ندارند، چرا برای خرید دو تیم ورزشی که هیچ ارتباطی به صنعت خودرو ندارد، تمایل داشتند و یا با وجود بدهکاری، چه نیازی است در برخی کشورها در حوزه خودرو سرمایه گذاری کنند. بنابراین اگر قطعه سازان به مشکل برخوردند، به خاطر عملکرد خودروسازان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار