اولین محفل مشترک انس با قرآن شیعه و سنی در اسماعیل آباد مشهد برگزار شد

قرآن؛ تاثیرگذار در تحکیم وحدت

مولوی غلام بالازاده گفت: هفته وحدت یکی از مهمترین مسائل در جامعه اسلامی به شمار می رود، چرا که با شرکت در مراسم مشترک بین شیعه و سنی، جامعه از همدلی و همبستگی بیشتری برخوردار می شود و اختلاف بین شیعه و سنی هر چند کم، کنار می رود.
کد خبر: ۱۵۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 26 December 2015
به گزارش تابناک رضوی، در اولین محفل مشترک انس با قرآن؛ شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت میلاد رسول (ص)، در مسجد جامع الفاروق واقع در محله وحدت اسماعیل آباد، با اشاره به اینکه وحدت و اخوت برای جهان اسلام ضروری و حیاتی است، عنوان کرد: همانگونه که آمریکا و تمام قدرت ها برای رسیدن به منافعشان با یکدیگر متحد شده و اتحادیه تشکیل داده اند مسلمانان نیز باید به خاطر منافع اسلام و خودشان با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشند زیرا وحدت و اخوت برای جهان اسلام امری ضروری است.

وی تصریح کرد: 12 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به تعبیر اهل سنت و 17 ربیع الاول به تعبیر اهل تشیع از سوی رهبر فقید انقلاب و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف اتحاد و انسجام مسلمانان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: نقش رسول اکرم (ص) در ایجاد وحدت بسیار حیاتی بوده است زمانیکه ایشان به پیامبری مبعوث شدند تمام دنیا مملو از اختلاف و تفرقه بوده است که با بعثت آن حضرت بهترین عقیده، عملکرد، اخلاق و وحدت در بین مردم ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات و تفرقه هایی که امروزه در میان مسلمانان جهان حاکم شده اسلام را در معرض تهدید و خطر و کشورهای اسلامی را جولانگاه دشمنان قرار داده است، مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند که دشمنان منافع خود را در ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان می بینند.

مولوی بالازاده ادامه داد: باید در مقابل تندروها ایستادگی کرد تا عقل و اعتدال در جامعه حاکم شود و چنانچه مشکلی وجود دارد با حفظ وحدت، مشکلات از راه قانونی و گفتمان پیگیری شوند.

وی در جمع برادران شیعه و سنی بیان کرد: دشمن هرگاه به ما لبخند زد آنجا نقطه ضعف ما است و هرگاه اخم کرد و ناراحت شد آنجا نقطه قوت ما خواهد بود  زیرا هیچگاه دشمن پیشرفت اسلام را نخواسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار