لفور؛ سرزمین آبشارها در مازندران

سوادکوه در استان مازندران سرزمینی بکر و طبیعی است که به هر گوشه آن نگاهی بیندازی جاذبه‌ای زیبا و چشم‌نوار سحرت می‌کند.
کد خبر: ۱۵۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 29 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، شهرستان سوادكوه و سوادكوه شمالی به واسطه بكر بودن و داشتن موهبت‌های طبیعی كوه، جنگل، بناهای تاریخی و فرهنگی، غار و آبشار با وجود نداشتن امكانات گردشگری نظیر هتل، هتل آپارتمان و مراکز پذیرائی مناسب با هم همین امكانات به دلیل نزدیكی به پایتخت همواره مورد توجه گردشگران از اقصی نقاط كشورو دنیابوده است.

دانش‌زاده رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های سوادكوه و سوادكوه شمالی با اعلام اینكه شهرستان‌های سوادكوه با 620 اثر تاریخی و فرهنگی، 12 منطقه نمونه گردشگری و بیش از 100منطقه گردشگری همواره یكی از مقاصد گردشگران بوده است.

وی افزود: وجود 700خانه اجاره‌ای، 80 واحد خانه متقاضیان بوم‌گردی، 20 واحد پذیرائی، 1 واحد مهمانپذیر، 1دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و.... از جمله امکانات این منطقه است.

این مسئول بیان کرد: استفاده بهینه از پتانسیل موجود و چشم انداز آینده برای سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات مناسب می تواند گره گشای مشكلات مردم در ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش رشد اقتصادی منطقه باشد.

در همین راستا یكی از مناطقی كه می تواند به عنوان پایلوت برنامه‌ریزی شهرستان برای رشد صنعت گردشگری قرار گیرد منطقه لفور سوادكوه شمالی است.

منطقه ای كه به واسطه قرار گرفتن در یك سرزمینی كاملا جنگلی همواره یكی از مقاصد گردشگران بوده است.

وجود 84 آبشار که جزو بزرگترین آبشارهای نادر استان و حتی كشور نام برده می‌شود از ویژگی های این منطقه است.

یكی از زیباترین آبشارهای این منطقه آبشار آهكی اسكلیم رود است كه با سرچشمه گرفتن از یك تپه جنگلی كاملا آهكی در مسیر یك كیلومتری خود تا رسیدنبه رودخانهاصلی اسكلیم رود آبشارها حوضچه هاییزیبا به وجود آورده است.

آبشار اصلی آن32 متر ارتفاع دارد و در پایین دست این آبشار حدود200حوضچهآهكی زیبا در اندازه های مختلف دیده می شود.

با وجود تعداد زیادی از این گونه آبشارها در منطقه لفور می توان از لفور به عنوان سرزمین آبشارها نام برد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار