امام جمعه کرمانشاه: دستاوردها در برابر جبهه استکبار به‌واسطه مقاومت مردم بود

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دستاوردهای پیدا شده لطف آمریکا نبوده بلکه حق مسلم ملت است، گفت: این دستاوردها در برابر جبهه استکبار به‌واسطه مقاومت مردم به‌دست آمد.
کد خبر: ۱۶۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 22 January 2016
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دستاوردهای پیدا شده لطف آمریکا نبوده بلکه حق مسلم ملت است، گفت: این دستاوردها در برابر جبهه استکبار به‌واسطه مقاومت مردم به‌دست آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: استکبار جهانی را مردم شناخته‌اند و می‌دانند که هشت سال جنگ تحمیلی، شهدا و اسرا از نیرنگ‌های آمریکا بود که به ملت ایران اسلامی تحمیل شد ولی ملت با مقاومت و سربلندی از آن بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به‌عنوان یک قدرت در سطح جهان مطرح است، تاکید کرد: مقاومت ملت ایران اسلامی زمینه این اقتدار را فراهم کرده است که این تلاش و ایستادگی با وجود سختی‌های فراوان سبب به بن‌بست رسیدن آمریکا و قبول برخی موضوعات شد.

آیت‌الله علما با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس‌جمهور پیرامون برجام، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید مراقبت شود که طرف مقابل به تعهدات خود در اجرای توافق برجام عمل کند زیرا طرف مقابل را ناسالم، کلک‌باز و حقه‌باز می‌دانیم که باید اعمال و رفتار وی رصد شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات اقتصادی در گروه تلاش و کوشش است، خاطرنشان کرد:‌ تلاش در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقشه راه کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است زیرا تحریمها تا 20درصد مشکلات را در بر داشت و بقیه موضوعات به مدیریت داخلی بر می‌گردد.

آیت‌الله علما اقتصاد مقاومتی را برنامه ماندگار توسعه کشور دانست و افزود: اینکه برای تهیه اقلامی همچون روغن و برنج دستمان دراز باشد زشت است و اینکه از درآمدهای آزاد شده پس از حذف تحریم‌ها با خرج تراشی‌های مختلف چیزی باقی نمانده گوشزد دوباره‌ای بر توجه به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در برابر این توافق چه هزینه‌هایی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: شهدای هسته‌ای و دوازده سال فشار بر مردم از جمله این هزینه‌ها است که در برابر آمریکای معتاد شده به ظلم و ستم و زورگویی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت که براساس تحلیلها تا 10 دلار هم خواهد رسید تاکیدی بر توجه به اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: قدر قدرت داخلی را درک کرده که آمریکا را مجبور به قبول شرایط کرد که این قدردانی با تصمیم‌گیری صحیح در موضوعاتی که به ما بر می‌گردد همچون انتخابات تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات توصیه‌های امام راحل(ره) و ملاک‌های مقام معظم رهبری را مدنظر داشت، تصریح کرد: مردم انسانهای صالح، سالم و با تقوا را انتخاب کنند تا در رودررویی با مشکلات سپر ملت باشند و نه به دشمن لبخند زده و کشور را بفروشند.

آیت‌الله علما مصادری را که در نظام اسلامی انتخاب می‌کنیم همچون بیعت با پیامبر اسلام(ص) دانست و خاطرنشان کرد: براین اساس باید در مراکز تصمیم‌گیری و مراکزی که مقدرات کشور تعیین می‌شود انسانهای صالح و سالم حضور داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری بر عدم اهانت به نهادهای قانونی، بیان کرد: در تمامی کشورهای دنیا تایید حاضران در انتخابات انجام می‌شود تا افرادی که به اصل نظام اعتقاد دارند در مراکز تصمیم‌گیری حضور یابند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت چهارم بهمن ماه و اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد، گفت: بختیار برای سنگ اندازی در بازگشت امام دستور اشغال نظام فرودگاه را صادر کرد که در هفتم بهمن ماه 57 نیز روحانیون در اعتراض به این موضوع در دانشگاه‌ها تحصن کردند که مجموع این اقدامات منجر به پیروزی انقلاب شد.

آیت‌الله علما به سالروز حماسه مردم آمل در ششم بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در این روز مردم آمل در برابر منافقان، کمونیست‌ها و مخالفان که قصد تصرف این شهر را داشتند به پا خواسته و در 24 ساعت آمل را نجات دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار