کارنامه کشاورزی،باغداری و دام داری فارس در سال 93

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:این استان با تولید 2/5 میلیون تن محصولات باغی در سال 93 مقام نخست تولیدات باغی کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 06 April 2015
محمد مهدی قاسمی ، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود خشکسالی های پیاپی در سال های اخیر ، فارس همچنان رتبه های برتر را در تولیدات باغی و زراعی حفظ کرده است.

وی ادامه داد:همچنین سال گذشته کشاورزان فارس با 5/8 میلیون تن محصولات زراعی رتبه دوم را برای فارس به ارمغان آوردند.

قاسمی اضافه کرد: استان فارس با تولید 707 هزار تن محصولات دامی رتبه پنجم کشور و با تولید 9300 تن تولیدات شیلاتی رتبه یازدهم در بین استان های غیر ساحلی کشور را به دست آورد.

به گفته وی ، سال 93 استان فارس در تولید انگور، بادام ، لیموترش ، لیموشیرین ، انار ، انجیر ، به ، لوبیا و گوجه فرنگی مقام اول کشور را کسب کرد.

قاسمی بیان داشت:فارس در تولید هلو ، پرتقال، جو، عدس، چغندرقند، هندوانه ، ذرت علوفه ای نیز مقام سوم را از آن خود کرد.

وی افزود: افزون بر این استان فارس در سال 93 در تولید گندم ، ذرت دانه ای ، پنبه ، غلات ، حبوبات ، سبزی ، علوفه ، گردو و نارنگی رتبه دوم را داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:همچنین فارس با تولید 60 هزار و 500 تن گوشت قرمز که معادل هشت درصد کل کشور است ، رتبه اول تولید این محصول دامی را به خود اختصاص داد.

او گفت: اجرای آبیاری بارانی در سطح 2700 هکتار از اراضی کشاورزی این استان نیز رتبه دوم و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 4600 هکتار رتبه سوم را برای فارس به ارمغان آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار