واژگونی دلیل عمده تصادفات رانندگی در اردبیل

رئیس پلیس‌راه استان اردبیل گفت: بررسی تصادفات در تعطیلات نوروزی امسال نشان می‌دهد، واژگونی دلیل عمده تصادفات است.
کد خبر: ۲۰۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 07 April 2016

حجت فتاحی ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: طرح نوروزی پلیس‌راه از ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فرودین اجرا شده و در این مدت ۷۷ مورد تصادف به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ مورد از تصادفات جرحی است، اضافه کرد: در مجموع ۹ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس پلیس‌راه استان بیشترین تصادفات فوتی در محور پارس‌آباد- مشگین شهر به ثبت رسیده و با وجود اینکه در هفته اول تعطیلات نوروزی تصادف فوتی نداشتیم اما در هفته دوم تعدادی از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

فتاحی با تأکید به اینکه ۴۱ درصد از تصادفات ناشی از واژگونی خودرو است، ادامه داد: بعد از واژگونی سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین تعداد تصادفات را شامل می‌شود.

وی بیشترین ساعت وقوع تصادفات را چهار الی هشت عصر عنوان کرد و افزود: در ۷۹.۵ درصد از تصادفات سواری مقصر است.

وی با بیان اینکه ۳۵.۶ درصد از مقصران در تصادفات بومی هستند، اضافه کرد: در این مدت ۵۲ جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط شد.

رئیس پلیس‌راه استان افزود: علاوه بر این ۲۶۴ دستگاه خودرو و ۳۴ دستگاه موتورسیکلت نیز به دلیل تخلفات توقیف شدند که از این تعداد ۹۰ دستگاه به دلیل ارتکاب به دو تخلف همزمان در پارکینگ متوقف شده است.

فتاحی تأکید کرد: ۲۱۳ دستگاه دیگر نیز به صورت ساعتی در مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه متوقف شدند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار