معلمان حرمت خود را برای یک حزب سیاسی از بین نبرند

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه معلمان حرمت خود را برای یک حزب سیاسی از بین نبرند، گفت: شأن یک معلم بالاتر از آن است که به دنبال یک کاندیدا راه بیفتد و شأن خود را از بین ببرد.
کد خبر: ۲۲۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 04 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه چاروسا با تبریک این هفته به معلمان اظهار داشت: معلمان بهترین افراد برای منطقه، شهر و بخش خود هستند که باید قدردان خود باشند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی تاکید کرد: امروز همه بر این باور رسیده‌اند که نظام تعلیم و تربیت و در رأس آن معلمان و فرهنگ جامعه زیربنای توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان فرموده‌ای از حضرت علی(ع) افزود: در نهج‌البلاغه آمده است کسی که خود را روحانی، جلودار و معلم قرار می‌دهد قبل از اینکه دیگران را تعلیم دهد به تعلیم خودش بپردازد.

صلواتی با بیان اینکه شرط تربیت کردن تربیت شدن است وظیفه یک معلم را صلح و سازش بین مردم دانست و تصریح کرد: وظیفه یک معلم و یک پیغمبر این است که بین مردم صلح و سازش کند و اگر ما معلم و امامزاده هستیم باید شان و جایگاه خود را حفظ کنیم.

صلواتی اضافه کرد: شان و جایگاه یک معلم این نیست که دنبال یک کاندیدایی که خودش او را درس داده و به او علم آموخت و خودش آن کاندیدا را به این جایگاه رساند و حالا به دنبال آن راه بیافتد و از دنیا و آخرت خود بگذرد.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه معلمان حرمت خود را برای یک حزب سیاسی از بین نبرند خاطرنشان کرد: شان یک معلم بالاتر از آن است که به دنبال یک کاندیدا راه بیافتد و صرفا با ورود به مسائل سیاسی که هیچ دردی را دوا نمی‌کند شان خود را از بین ببرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار