تاسيس دو مدرسه قرآني توسط مبلغين جهادي

دبیر مجمع گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان از راه‌اندازی دو مدرسه قرآنی توسط مبلغین جهادی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 21 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، هادی صاحبقرانی با بیان اینکه گروه‌های مبلغین از سال 92 شکل‌گرفته است، گفت: هدف ما ساماندهی و انسجام گروه‌های جهادی تبلیغی است که به‌صورت خودجوش به شهرهای کل کشور و شهرهای مشهد، کاشمر، نیشابور، سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی تبلیغی به‌صورت مقطعی و در طول سال به مناطق اعزام می‌شوند افزود: مبلغین در مناسبت‌های ایام محرم، صفر، ماه رمضان، فاطمیه و عید نوروز و در طول سال به فعالیت می‌پردازند.

دبیر مجمع گروه‌های تبلیغی جهادی حوزه علمیه خراسان عرصه فعالیت‌های مبلغین جهادی را در فضاهای آموزشی دانست و تصریح کرد: مبلغین جهادی معمولاً در فضاهای آموزشی مثل مدارس و دانشگاه‌ها، در مراکز عمومی مثل پایانه‌ها و پارک‌ها و در بخش عمرانی مثل ساخت مساجد و مدارس فعالیت می‌کنند.

صاحبقرانی از راه‌اندازی دو مدرسه قرآنی در مشهد خبر داد و گفت: دو مدرسه پیش‌دبستانی قرآنی توسط مبلغین جهادی در مشهد ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر عضو مبلغین جهادی هستند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی، سرکشی از خانواده‌های محرومین، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری مسابقات فرهنگی ازجمله پهلوان برتر، اجرای نمایش و تئاتر با سیره اهل‌بیت و آموزش احکام در مناطق تلفیقی را از دیگر فعالیت‌های مبلغین جهادی عنوان کرد.

صاحبقرانی اردوهای جهادی مبلغین را پر از خاطره‌های شیرین دانست و در مورد یکی از آن‌ها گفت: دریکی از روستاهای جیرفت کرمان بودیم که مردم آن منطقه از شدت محرومیت و فقر فرهنگی به خاطر ارادت به امام حسین (ع) به ما «امام» می‌گفتند و حتی بچه‌های کوچک از پدر و مادرهایشان می‌پرسیدند که اسم این‌ها چیست.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار