پای صحبت پیشکسوت محبوب رادیو البرز

کد خبر: ۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵ 25 April 2015
پیشکسوت برنامه های رادیویی با بیان اینکه رادیو زبان مردم است، گفت: با تولد رادیو کرج از غربت در آمدیم و آداب و رسوم این شهر بیشتر شناخته شد.
ذبیح الله زرندی در حاشیه جشن رادیو البرز که به مناسبت هفتاد و پنجمین تولد رادیو در پارک تنیس کرج برگزار شد، در گفتگو با مهر، رادیو را زبان مردم توصیف کرد و اظهار داشت: رادیو آینه تمام نمای آن چیزی است که یک ملت نیازمند شناخت آن است.
وی گفت: در حقیقت تولد رادیو البرز، تولد رسم و رسوم و آداب و سنن این منطقه است زیرا با تولد رادیو، کرج بیشتر شناخته شد و از غربت در آمدیم.
زرندی، صداقت و عشق را ابزارهای ضروری برای فعالیت در رادیو دانست و گفت: اگر گویندگان و شاغلان رادیو، خودشان باشند، این رسانه تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
یکی از ویژگی های این پیشکسوت رادیو، اجرای فی البداهه است. وی در این باره گفت: تمام برنامه هایم را بدون متنی که از پیش تنظیم شده باشد، اجرا می کنم.
وی افزود: از روزی که رادیو کرج افتتاح شد من برنامه دارم و تا امروز بدون متن برنامه ایم را اجرا کرده ام.
براساس این گزارش، ذبیح الله زرندی، گوینده پیشکسوت و نام آشنای رادیو البرز متولد سال ۱۳۲۱ در بیلقان بوده که در یک خانواده کشاورز متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در کرج و تحصیلات عالی را در شهر ساری گذراند. او فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی از دانشسرای ساری است.
سال‌ها عمر خود را به خدمت معلمی و تدریس در مدارس و دبیرستان‌های کرج گذراند.
وی از کودکی شعر می‌سرود و به فرهنگ و هنر و ادبیات علاقه داشت و در خانواده‌ای فرهنگ دوست رشد کرد. همین موضوع سبب شد که از جوانی و نوجوانی به مسائل فرهنگی و هنری علاقه‌مند باشد.
وی به تمام زبان‌ها و گویش‌ها و لهجه‌های منطقه آشنایی کامل داشته و به فرهنگ مردم این منطقه احاطه دارد.
برنامه‌هایی همچون آداب و سنن، زنگ تفریح، کلاس کرجی گپ بزنیم، گشت گذار، شبی از شب‌ها، دگه دوجه، چماچم، نقلک، شال اوزانک، قوشه، پرچین، خوان برکت، بگوتم بگوت، در کوچه‌های محرم و چندین برنامه دیگر را تاکنون از آنتن رادیو البرز از وی شنیده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار