مدیر سفرهای گروهی و گردشگری روزنامه لوموند فرانسه:

سفر یزد،زیباترین سفر گردشگری جهان است

مدیر سفرهای گروهی و گردشگری روزنامه لوموند فرانسه در نخستین نشست بیش از 80 چهره فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و گردشگری فرانسه در یزد اظهار كرد: سفر به یزد فوق‌العاده‌ترین و زیبا ترین سفر گردشگری جهان است.
کد خبر: ۲۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 26 April 2015
به گزارش تابناک یزد،اين مدير لوموند در اين نشست كه با حضور جمعی از فعالان رسانه‎‎ای، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فرانسه كه عمدتاً از لوموند بودند، برگزار شد، افزود: پیش از این نیز سفر به ایران داشته‎‎ام، ایران یکی از چهار کشوری است که حتماً باید آن را دید و یزد جذاب‎‎ترین شهر گردشگری ایران است و این آرزوی من است که هر ماه به یزد سفر کنم.

وی گفت: یک موضوع را می خواهم بگویم و آن این که وقتی تصمیم گرفتیم به ایران سفر کنیم، همه آشنایان و خانواده‎هایمان نگران بودند، اما آنچه در ایران دیدیم کاملاً متفاوت بود، حتی یک فرانسوی را تنها دیدیم که برای گردش به یزد آمده بود و هیچ مشکلی نداشت.

وي ادامه داد: برخورد خوب مردم و میهمان‎‎نوازی آنان بی‎‎نظیر بود، احساس می‌‌کردیم به خاطر تحریم‎‎ها، مشکلات اقتصادی زیادی وجود داشته باشد، اما دیدیم که شور زندگی و فعالیت مردم جریان دارد، رستوران‎‎ها پر از جمعیت است و کودکان شاد و پرانرژی هستند و این چیزی بود که ما را به تعجب واداشت و این موضوع را اگر برای خانواده و دوستانمان توضیح بدهیم برایشان باور کردنی نیست.

وی خطاب به معاون گردشگری یزد گفت: اگر به جای شما بودم، آینده بسیار عالی را برای یزد متصور می‏‏شدم.

وی ادامه داد: آینده گردشگری یزد درخشان است و باید روی آن سرمایه گذاری شود.

"مصطفی فاطمی" سرپرست معاونت گردشگری یزد نيز در این نشست با برشمردن تاریخ و فرهنگ این شهر، یزد را شهری آرام در مرکز ایران معرفی کرد که خلاقیت و هنر مردمانش باعث تداوم زندگی در کویر شده است.

وی قنات را مظهر تمدن در این شهر دانست و افزود: اقتصاد این شهر نیز برپایه تلاش و کوشش مردمان کویری استوار بوده است.

"محمدرضا نصیری" معاون سرمایه‎‎گذاری این اداره نیز با برشمردن پتانسیل‎‎های گردشگری یزد، به ثبت بیش از 700 هکتار بافت تاریخی یزد در فهرست آثار ملی اشاره و اظهار امیدواری کرد؛ با ثبت جهانی این بافت شاهد رونق گردشگری در یزد باشیم.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی و بازرگانی یزد نیز به جایگاه استان در زمینه تولید، سرمایه و مراودات تجاری اشاره كردند و پایین بودن نرخ بیکاری، تعداد شاغلین خارجی، درصد اشتغال زنان و قیمت انرژی از نکات جالب برای این گروه بود.

ياداور مي‎‎شود: روزنامه لوموند از مهمترین روزنامه‎‎های اروپا و معتبرترین روزنامه فرانسه است و تیراژ آن در سال 2011 بیش از 325 هزار نسخه بوده است.

لوموند علاوه بر خبر، مطالب گوناگونی را از هنر و ادبیات گرفته تا ورزش، سیاست و گردشگری را پوشش می‎‎دهد و اساساً به لحاظ پرداختن به موضوعات ریشه‎‎ای روزنامه‎‎ای متعلق به قشر تحصیل‏‏کرده و روشنفکر است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار