تبیین چشم انداز 1404 با 14 کارگروه تخصصی

کد خبر: ۲۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 28 April 2015

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در جلسه ای که با حضور مسئولین کارگروه های تخصصی حوزه هنری برگزار شد، گفت: فرایند کار حوزه هنری با تلاش های مسئولین کارگروه ها نمود پیدا می کند چرا که مسئولین کارگروه ها در جلساتی که در طول هفته با هنرمندان دارند از ظرفیت های هنرجویان به نحو احسن در راستای اهداف متعالی حوزه هنری استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ما حسن میلانی افزود: کارگروه های حوزه هنری در سال گذشته با برپایی بیش از 222 نشست در قالب 12 کارگروه تخصصی تصویر سازی، كاریكاتور، عكاسی، طراحی و نقاشی، آواها و نغمه های انقلابی، فیلم نامه نویسی، تدوین، طنز، شعر، داستان، ادبیات پایداری و هنرهای قرآنی در عرصه فرهنگ و هنر استان فعالیت های خود را اجرا کرده است و در بیشتر موارد موفقیت هایی کسب شده است.

وی اضافه نمود: در سال 94 کارگروه های حوزه هنری از 12 کارگروه به 14 کارگروه ارتقا خواهد یافت و کارگروه های تخصصی هنر و ادبیات عاشیقی و خوشنویسی کارگروه هایی هستند که در سال جاری فعایت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری در افق چشم انداز 1404 قرار است برنامه های خود را از جشنواره محور به تولید محور تغییر دهد لذا امسال نیز تولید محصول باید در سرلوحه کارهای کارگروه ها قرار گیرد تا از این طریق بتوانیم پیام های دینی، انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی را به مردم و مخاطبین به ویژه جوانان ابلاغ کنیم.

میلانی ادامه داد: حوزه هنری قرار است در افق چشم انداز 1404 هنر انقلاب اسلامی را به عنوان یک مکتب هنری متعهد و ماموریت گرا نمایندگی کند و تمامی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه را رصد کرده و در این راستا به عنوان متولی اقدام نماید.

وی از مسئولین کارگروه ها خواست به شعار ایمان، اخلاق و دانش محوری که ارزش های بنیادین حوزه هنری را تشکیل می دهند پایبند باشند و به آنها عمل نمایند و کاری کنند که این ارزش ها در عملکرد هنرمندان و هنرجویان جلوه کند زیرا پیاده سازی این ارزش ها یک فرایند دسته جمعی است.

میلانی در پایان به جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: این جشنواره قرار است مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار گردد لذا امید است مسئولین کارگروه ها و هنرمندان حوزه هنری بتوانند برای شرکت در این جشنواره آثار در خورشانی را تولید و ارائه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار