وجود 850 دانش‌آموز شهید در گیلان

کد خبر: ۳۲۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 03 November 2016
تابناک / رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان از وجود 850 دانش‌آموز شهید در این استان خبر داد.

علی رفاهتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت سالروز 13 آبان اظهار کرد: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموز در حوزه فکر و اندیشه تهیه شده و در تلاش هستیم تا در حد توان خود حرکت بزرگ 13 آبان را در بین نوجوانان و جوانان گسترش دهیم.

وی ایجاد شوراهای امر به معروف در مدارس را راهکاری برای ارتباط نزدیک با دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: نقش اصلی دانش‌آموزان درس خواندن است و در چنین شوراهایی به دیگر نقش‌های آنها تعادل بخشیده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با اشاره به انتخاب شهیدا شاخص دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: هر ساله همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی شهدای شاخص معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شهید احمد نظیف و شهیده شهناز محمدی جزو شهدای شاخص معرفی شده‌اند، تصریح کرد: شهید شاخص گیلان در هفته بسیج دانش‌آموزی سال جاری شهید غلام جیرانی است که در زمان شهادت 11 سال سن داشت.

رفاهتی از وجود 850 دانش‌آموز شهید در گیلان خبر داد و یادآور شد: بسیج دانش‌آموزی در راستای تحقق منویات رهبری برای تحقق ارتش بیست میلیونی بوده و یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی فعالیت در بسیج دانش‌آموزی را در دو لایه عضویت عادی و فعال دانست و خاطرنشان کرد: در عضویت عادی دانش‌آموزان می‌توانند از دوره چهارم ابتدایی عضو شوند.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای عضویت فعال در بسیج دانش‌آموزی باید 15 سال تمام سن داشته باشند، یادآور شد: با داشتن کارت فعال بسیج از کسری خدمت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، در گیلان 258 هزار نفر دانش‌آموز داریم که از این تعداد 186 هزار نفر بسیجی هستند و اکنون بالغ بر 65 درصد از جامعه مخاطبان در گیلان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار