مدير کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام:

واگذاري پنج دستگاه تراکتور به مددجويان تحت حمايت کمیته امداد امام خمینی(ره) / 95 درصد مددجويان بي سرپرستند

سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام از واگذاري 5 دستگاه تراکتور به مددجويان تحت حمايت این شهرستان به ارزش دو ميليارد و 350 ميليون ريال خبرداد.
کد خبر: ۳۲۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 08 November 2016
شيرمحمد شاکربرآبادي در گفتگو با تابناك رضوي با اشاره به توسعه فرصت هاي شغلي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خمینی(ره) گفت: در همین راستای 5 دستگاه تراکتور به مددجويان تحت حمايت در این شهرستان به ارزش دو ميليارد و 350 ميليون ريال واگذار شد.


10درصد تخفیف با تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت
وی تصريح کرد: بنا بر توافق اين 5 دستگاه تراکتور با ده درصد تخفيف نسبت به قيمت اصلي و مابقي نيز در قالب تسهيلات قرض الحسنه در اختيار خانوارهاي تحت حمايت قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: تسهيلاتي که در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي‌گيرد از محل اعتبارات بانکي و کميته امداد تأمين شده و مددجويان تسهيلات قرض الحسنه را در اقساط بلند مدت باز پرداخت مي‌کنند.
سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام با بيان اين که تراکتورها در سه مدل مختلف و با قيمت هاي متفاوت توزيع مي شوند ابرازداشت: به طور ميانگين ارزش هر دستگاه تراکتوري که به مددجويان تحت حمايت کميته امداد واگذار مي‌شود 470 ميليون ريال است.

خودکفایی و استقلال مادی مدد جویان با رونق بخشی به کار کشاورزی
شاکربرآبادی هدف ذاتي اين نهاد را توانمند سازي خانواده هاي تحت پوشش دانست و افزود: اجراي طرح هاي اشتغال مانند واگذاري اين تراکتورها مي تواند نقش موثري در خود کفايي و استقلال مادي خانواده ها داشته باشد.
وي پايدارسازي طرح‌هاي اشتغال روستايي، توسعه و رونق بخشي به طرح‌هاي کشاورزي مددجويان ساکن روستا‌ها و همچنين اسکان خانوار‌ها در روستا و جلوگيري از مهاجرت به شهر‌ها را از اهداف اصلي واگذاري این 5 دستگاه کشاورزی عنوان کرد.

بی سرپرستی 95 درصد مددجويان تحت پوشش
رئيس کميته امداد امام خميني (ره) در بخش دیگر این گفتگو اظهار داشت: بيش از 95 درصد مددجويان تحت پوشش کميته امداد اين شهرستان يتيم و بي سرپرست هستند و تعداد چهار هزار و 300 نفر حامي ايتام مي باشند.
شاکربرآبادي افزود: بيش از 30هزار نفر مددجو تحت پوشش مي باشند که تعداد 12 درصد جمعيت شهرستان مي شود.
وي ادامه داد: تعداد 300 نفر بيمار زمين گير تحت پوشش مي باشد که ماهانه بيش از 400 ميليون ريال هزينه درمان پرداخت مي گردد.
وي اضافه کرد: ماهانه مبلغ 340 ميليون ريال صدقات جمع آوري مي گردد که نسبت به جمعيت شهرستان مبلغ قابل توجهي نيست.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار