مسؤول پناهگاه‌سازی کرمانشاه مطرح کرد

تجهیز پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی

مسؤول کارگروه پناهگاه‌سازی هأیت کوهنوران استان کرمانشاه گفت: با پیگیری کارگروه پناهگاه‌سازی هیأت کوهنوردی استان و مساعدت گروه مهندسان شرکت برق منطقه‌ای غرب، ارتفاعات پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.
کد خبر: ۳۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 14 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،‌ حسین جامه‌شورانی عصر یکشنبه در جمع اصحاب‌رسانه با اشاره به تجهیز پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی اظهار داشت: ارتفاعات پناهگاه پرآو در کرمانشاه به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.

وی به تخریب سیستم نوری این منطقه در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته با پیگیری کارگروه پناهگاه‌سازی هیئت کوهنوردی استان و مساعدت گروه مهندسان شرکت برق منطقه‌ای غرب، ارتفاعات پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.

جامه‌شورانی یادآور شد: انتقال باطری‌های مورد نیاز و نیز تجهیزات و مصالح به محل پناهگاه پرآو (در ارتفاعات 3150 متری) به عهده گروه مذکور بود.


این پیشکسوت کوهنوردی افزود: سردرب‌ ورودی، کلیه اتاق‌ها و راهرو پناهگاه پرآو اکنون به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز است و با اراده، اقتدار و توانایی مهندسان مجرب برق منطقه‌ای استان این ارتفاعات برای بازدیدکنندگان و کوهنوردان از نعمت انرژی برق بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه کوهنوردان و دوست‌داران طبیعت در حفظ کلیه تجهیزات پناهگاه پرآو به عنوان سرمایه ملی باید تلاش کنند، اظهار داشت: کمترین آسیب به تجهیزات این مرکز با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و دشواری انتقال مصالح و... منجر به بازسازی و تعمیر و تجهیز طاقت‌فرسا می‌شود.

به گفته این مسؤول، پناهگاه پرآو (معروف به اورست غارهای جهان) مورد استقبال علاقمندان بسیاری است و اکثر غارنوردان برای پیمایش ارتفاعات پرآو از این طبیعت زیبا دیدن می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار