مدیر روابط عمومی شیلات گلستان:

مصرف آبزیان ضامن سلامتی جامعه است

مدیر روابط عمومی شیلات گلستان گفت: یکی از مهم ترین اهداف اداره کل شیلات استان ترویج فرهنگ مصرف آبزیان است چرا که مصرف آبزیان باعث جلوگیری از بسیاری بیماری ها از جمله خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی، آسم کودکان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی می شود.
کد خبر: ۳۴۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 11 December 2016
مدیر روابط عمومی شیلات گلستان گفت: یکی از مهم ترین اهداف اداره کل شیلات استان ترویج فرهنگ مصرف آبزیان است چرا که مصرف آبزیان باعث جلوگیری از بسیاری بیماری ها از جمله خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی، آسم کودکان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی می شود.

 جعفر رحیم زاده با اشاره به وجود آبزیان تازه در بازارهای استان بیان داشت: دریا یک موهبت الهی برای استان ماست که باعث شده آبزیان تازه و سالم به راحتی در دسترس شهروندان گلستانی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این فصل انواع ماهی ها و میگو پرورشی و دریایی در استان به وفور یافت می شود اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به فصل برداشت ماهی های پرورشی و دریایی هم استانی های عزیز می توانند با تهیه این محصولات تازه و عاری از هر نوع بیماری سلامت را به خود و خانواده هدیه دهند و از تغذیه سالم و مغذی بهره مند شوند.

رحیم زاده در خصوص فواید مصرف آبزیان تصریح کرد: ماهي داراي ارزش تغذيه اي بسيار بالايي است و اكثر مواد مغذي مفيد و ضروري براي انسان را به تنهايي داراست. ولي ويژگي مخصوص ماهي كه آن را بين ساير مواد غذايي حائز اهميت خاص ساخته است، نوع چربي موجود در آن است.

وی با اشاره به مزایای مصرف گوشت آبزیان نسبت به سایر پروتئین های مصرفی از جمله گوشت قرمز و مرغ اظهار کرد: میزان هضم پذیری گوشت ماهی بین ۹۶ ـ ۸۹ درصد می‌باشد ، در حالیكه این مورد دربارهٔ گوشت مرغ و گاو ۹۰ ـ ۸۷ درصد است . همچنین از آنجائیكه بیماریهای مشترك بین انسان و آبزیان بسیار پائین تر از بیماریهای مشترك بین انسان و دام است؛لذا می توان گفت گوشت آبزیان به مراتب سالم تر از گوشت دام و طیور است.

وی ادامه داد: ماهي و محصولات دريايي با وجود آن كه جزو مواد غذايي حيواني هستند، ولي از نظر تركيب چربي با ساير مواد حيواني متفاوت‌اند. چربي موجود در مواد غذايي حيواني به طور عمده حاوي تركيباتي به نام اسيدهاي چرب اشباع شده هستند كه اين تركيبات موجب بالا بردن كلسترول و ساير چربي‌هاي نامطلوب خون مي‌شوند.

مدیر روابط عمومی شیلات گلستان در پایان گفت : افراط در مصرف چربي‌هاي حيواني، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهايت منجر به سكته‌هاي قلبي و مغزي مي‌شود، ولي ماهي و آبزيان با وجود آن كه از دسته مواد غذايي حيواني هستند با اين حال نوع چربي موجود در آنها مشابه مواد گياهي است و از اسيدهاي چرب اشباع نشده به نام امگا 3 در آبزيان وجود دارد كه اثرات بسيار مهمي‌در سلامت انسان به عهده دارد و در پيش‌گيري از بسياري از بيماريها و كنترل و كمك به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌اي به عهده دارد، بنابراین انتظار می رود شهروندان این نعمت سالم را در سبد خانوار خود وارد کنند.

گفتنی است مصرف حداقل دوبار ماهی در هفته از بیماری های گواتر، پوسیدگی دندان و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار