نمک، چربی و شکر سه ماده غذایی پر خطر

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نمک، چربی و شکر را به عنوان سه ماده غذایی پر خطر دانست و گفت: تغذیه ناسالم، کم تحرکی، کلسترول و فشار خون بالا و چاقی از جمله عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در جامعه است.
کد خبر: ۳۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 24 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، منصور شهرکی پیش از ظهر امروز در سمینار بسیج اطلاع رسانی تغذیه سالم در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: توجه تغذیه برای جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها مانند فشار خون، سکته‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمک، چربی و شکر به عنوان سه ماده غذایی پر خطر است، ادامه داد: تغذیه ناسالم، کم تحرکی، کلسترول و فشار خون بالا، چاقی، اختلال قند خون و سیگار از جمله عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در جامعه  است.

شهرکی بیان کرد: مصرف زیاد نمک با افزایش پوکی استخوان می‌شود، گفت: سالانه حدود 51 هزار مورد شکستگی لگن قابل انتساب به پوکی استخوان در کشور رخ می‌دهد بگونه‌ای که سالانه حداقل 33 میلیارد ریال فقط هزینه ناشی از شکستگی گردنِ استخوان ران به کشور تحمیل می‌شود.

متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: مصرف بیش از حد قند و شکر باعث افزایش فشار خون و اضافه وزن می‌شود که هر دو از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد قند و شکر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، ادامه داد: استفاده بیش از حد قند و شکر سمومی در بدن تولید کرده که باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود و در افراد دیابتی خطر سرطان پانکراس و کولون را دوبرابر از سایر افراد می‌کند.

شهرکی تاکید کرد: مصرف بیش از حد روغن‌ها علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار