رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد مطرح کرد:

کشور۷۰۰۰ میلیارد بودجه عمرانی دارد/سال۹۵ در توزیع اعتبارویژه‌ است

کرمانشاه- رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد سال ۹۵ را در توزیع اعتبارت ویژه دانست و گفت: بودجه عمرانی کشور ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، کارگاه آموزشی تشریح ابزارهای تامین مالی و تسویه بدهی ها امروز یکشنبه با تاکید بر اسناد خزانه اسلامی با حضور رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی، عمومی وزارت امور اقتصادی دارایی، معاون امور دارایی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی، کارکنان و ذیحسابان  در مرکز آموزش مدیریت دولتی سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه برگزار شد.

مهدی بنانی، رئیس مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در این کارگاه گفت: قسمت عمده منابع ما از فروش نفت و بخشی از آن از محل فروش سهام و مبالغ اندکی توسط دستگاه های دیگر به حساب خزانه می آید.

وی افزود: در این راستا به خاطر اینکه همیشه نمی توانیم نفت داشته باشیم به ناچار از سال ۹۳ اجرای بحث تنوع سازی در ابزار و منابع مالی برای دولت آغاز شد.

بنانی خاطر نشان کرد: سال ۹۵ به لحاظ توزیع اعتبارات و تنوع حجم مواردی که در اختیار دولت است سال ویژه ای بوده که حتی در سال ۹۶ شرایط امسال محقق نخواهد شد.

رئیس مرکز بدهی ها و دارایی های عمومی وزارت اقتصاد و دارایی بیان داشت: سال ۹۵ میزان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ابزار غیر نقدی شامل، سکوک اجاره، اوراق اسلامی و اوراق تسویه خزانه پیش بینی شده که از این مبلغ ۲۲ میلیارد برای شرکت نفت و ۹۸ هزار میلیارد سهم دولت و دستگاه های دولتی است.

وی کل بودجه عمرانی در کشور را ۷ هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: صدور اوراق مالی فرصتی است برای اینکه به دولت اطلاعات لازم را برای پرداخت بدهی ها بدهیم.

بنانی ادامه داد: فرهنگ سازی و آشنایی دستگاه ها را باید در استان در راس امورات قرار دهیم چرا که اگر سهل انگاری شود منجر به هدر رفت منابع می شود.

وی یادآور شد: سال ۹۵ میزان ۵۸ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفت که متاسفانه تا الان یک ریال هم به فرابورس معرفی نشده و حتی اعلام نشده که یک ریال این اسناد به پیمانکاران واگذار شده است.

بنانی تاکید کرد: این در حالی است که اسناد ۱۰ شهریور منتشر شده و تا الان خبری از استان کرماتشاه نشده است.

این مسئول ابراز داشت: انتشار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اسناد خزانه برای تسویه بدهی ها و مدیریت نقدینگی خزانه داریم که از این مبلغ تا کنون ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت عملیاتی شده و فرآیند واگذاری این اسناد به گیرندگان آنها بر اساس فهرست هایی است که از دستگاه های اجرایی تهیه شده و به فرابورس ایران ارسال می شود.

وی افزود: تا پایان سال رسیدگی به اسناد اجرایی خواهد شد و سر رسید استان کرمانشاه از محل بند ز تبصره ۵ قانون بودجه تاریخ ۱۹ بهمن اعلام شده است.

به گفته بنانی، اسناد خزانه اسلامی با ضمانت خزانه داری و وزارت اقتصاد منتشر می شود و طبق قانون مقدم بر تمام پرداخت های خزانه داری است لذا نگرانی از بابت تسویه توسط دولت وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار