مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت:

جشنواره فیلم فجر بسترساز نشاط اجتماعی است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم فجر با فراهم آوردن فضای فراغت برای مردم می‌تواند بسترساز نشاط اجتماعی باشد.
کد خبر: ۳۷۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 03 February 2017

به گزارش تابناک رضوی،سیدکمال‌الدین حسینی در گفت‌وگو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر می‌تواند هم افزایی میان اهالی فیلم و سینما را افزایش دهد به علاوه این مراسم گفتمان درون فرهنگی میان گروه‌های هنری ایجاد می‌کند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر فضای فراغت و تفریحی برای مردم ایجاد می‌کند که این امر در نوع خود بسترساز نشاط اجتماعی است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره‌ها باید مردمی‌تر برگزار شود تا شاهد اثرگذاری بیشتری به واسطه آن باشیم به علاوه تولید محتوا، نقد و بررسی فیلم‌ها می‌تواند زمینه‌ساز این امر باشد.
حسینی با بیان این مطلب که سینما روایتگر واقعیت‌های زندگی است، اظهار کرد: در این زمینه شاخص‌سازی و شکل دادن به گفتمان‌های حاکم بر جامعه دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: این موارد در حالی اهمیت بیشتری می‌یابند که پدیده‌های اجتماعی تحت گفتما‌ن‌های حاکم بر جامعه بوجود می‌آیند در این راستا حوزه سینما و فیلم و حتی هنرپیشگان به عنوان گروه مرجع در شکل دادن به این فضا مطرح می‌شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: گفتمان‌های ضروری جامعه در راستای بهبود وضعیت این حوزه اولویت دارند.
حسینی با بیان این مطلب که دغدغه امروز جامعه مان آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در جشنواره‌ها و فیلم‌های مختلف به صورت مستقیم به آسیب‌ها می‌پردازند حال آنکه برای اثرگذاری بیشتر و بهبود این حوزه باید به بستر، شرایط و مقتضیات بوجود آمدن این موارد پرداخت.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: فیلمساز و هنرپیشه با فضاسازی مناسب در خصوص بستر و شرایط آسیب‌های اجتماعی در حل این امور می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار