مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اعلام کرد:

سفر بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از طریق جاده به خراسان رضوی

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوي گفت: بیش از 8 میلیون و ۲۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی از طریق جاده به استان خراسان رضوي سفر کردند.
کد خبر: ۳۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 28 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،ابراهیم نصری افزود: طی 13 روز طرح نوروزی یعنی از روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۵ تا پايان روز هفت فروردین ماه جاری، در مجموع ۸ میلیون و  ۶۵۵ هزار و ۸۹۶ زائر و مسافر به استان خراسان رضوی وارد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، هشت درصد افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۷۷۴ هزار و ۱۱۴ نفر معادل ۸.۹ درصد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به خراسان رضوی سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی این مدت همچنین هفت میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۶۴ نفر معادل ۸۵.۹ درصد بوسیله خودروی شخصی به این استان سفر کرده اند که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: ۲.۹ درصد مسافران ورودی به استان نیز از طریق ریل و ۲.۲ درصد به صورت هوایی وارد خراسان رضوی شدند.
نصری همچنین درباره آمار ورود مسافر به مشهد طی ایام طرح نوروزی اظهار داشت: طی این مدت در مجموع پنج میلیون و ۱۸۲ هزار و ۷۱۰ نفر وارد شهر مقدس مشهد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد رشد داشته است.
نصری افزود: از این تعداد، ۱۰.۹ درصد از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای،۳.۷ درصد هوایی، ۴.۹ درصد از طریق ریل و ۸۰.۵ درصد با خودروی شخصی به مشهد الرضا (ع) عزیمت کرده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس طی این مدت ۵۶۵ هزار و ۲۷۶ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و چهار میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۴۵ نفر با خودروی شخصی به مشهد مقدس سفر کرده اند.
طرح نوروزی ۱۳۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار