با حضور شاعران و فعالان ادبی در ابتدای اردیبهشت ماه؛

انجمن شعر معاصر مشهد تشکیل می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از تشکیل انجمن شعر معاصر مشهد با حضور شاعران و فعالان ادبی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 17 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدکاظم دبیری در نشست هم اندیشی با جمعی از شاعران برجسته مشهد با اشاره به سرآمدی و جریان سازی خراسان و بالاخص مشهدالرضا(ع) از دیرباز در شعر و ادب پارسی و برخاستن مفاخر و چهره های ماندگار ادبیات از این خطه، اظهار کرد: انجمن شعر معاصر مشهد در جهت ارتقای کیفی و کمّی و انسجام بخشی آثار شاعران و فعالان و ایجاد مرکزیتی برای جلسات ادبی مشهد در ابتدای اردیبهشت ماه 96 شکل می گیرد. 
وی مشارکت شاعران، منتقدان و صاحب نظران و فراهم شدن محل و محفلی برای ارائه اشعار شاعران، بررسی، نقد آثار، جذب شاعران جوان و ... را از دیگر اهداف تشکیل این انجمن برشمرد. 
دبیری عنوان کرد: در حال حاضر شاعران بسیار زیادی از سطوح مختلف، ایجاد پاتوق و جلسه رسمی ادبی برای مشهد را ضروری می دانند که با تشکیل انجمن شعر معاصر مشهد و ایجاد یک کانون هم اندیشی دائمی برای رفع این نیازها، همچنین ارایه آموزش های ادبی و حضور فرهیختگان و شعرای بنام و ... راهکار ارایه خواهد شد.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال جاری برگزاری جلسات و کارگاه های نقد کتاب، نقد و بررسی شعر معاصر، نقد دیدگاه های ادبی، شعر خوانی، دوره های تخصصی قواعد شعر، نویسندگی، ویراستاری، نقد ادبی و ... در دستور کار قرار گرفته است که با مشارکت موسسات فعال در این زمینه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار