بانک مرکزی ارز بازرگانان را تأمین کند/یوآن به جای یورو؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت تخصیص ارزهای گوناگون بر اساس نیازمتقاضیان تاکید کرد و گفت: تبدیل ارزهای خارجی برای بازرگانان، علاوه بر تحمیل هزینه، زمانبر نیز خواهد بود، لذا بانک مرکزی باید با توجه به نیاز متقاضی، ارز مورد نیاز آنها را تامین کند.
کد خبر: ۴۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 01 June 2015

تابناک فارس:جعفرقادری درخصوص اقدام بانک مرکزی برای پیشنهاد تخصیص" یوآن" به جای یورو به فعالان اقتصادی، گفت: این موضوع بستگی به کشور طرف مقابل دارد و اگر بازرگان به فکر واردات محصول از کشور چین باشد ؛تخصیص "یوآن" بهتر از یورو است.

تبدیل ارز برای بازرگانان علاوه بر تحمیل هزینه، زمانبر خواهد بود

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی افزود: البته موضوع حائز اهمیت،انعطاف بانک مرکزی است تا با توجه به نیاز واحدهای صنعتی،ارز مورد نیاز آنها را تامین کند و اگر بازرگانان مجبور به تبدیل یوآن به یورو باشند، هزینه بالایی را متحمل خواهند شد.

وی تصریح کرد:تبدیل ارزهای خارجی برای بازرگانان،علاوه بر تحمیل هزینه،زمانبر نیز خواهد بود، لذا بانک مرکزی باید با توجه به نیاز متقاضی،ارز مورد نیاز آنها را تامین کند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در خصوص پیشنهاد تخصیص یک ارز واحد به واردکنندگان نیز، عنوان کرد: تخصیص ارز با توجه به نیاز متقاضی، اقدام منطقی تری است و باید بانک مرکزی نیازها را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مردم درمجلس نهم دلیل این اقدام بانک مرکزی را کمبود یورو به دلیل مسایل تحریم عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از ارز کشور،از طریق چین تامین می شود و تخصیص یوآن برای بانک مرکزی راحت تر است.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی تبدیل یوآن به یورو کار سختی برای بانک مرکزی است و به همین دلیل نیز، ترجیح می دهد که به واردکنندگان یوآن بدهد.

خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار