معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی:

رویکرد دولت در حوزه آسیبهای اجتماعی مورد تایید مقام معظم رهبری است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تقسیم کار ملی 84 پروژه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با 40 میلیارد ریال اعتبار در این استان برنامه ریزی و اجرا شده است.
کد خبر: ۴۴۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 19 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، سیدجواد حسینی در نشست ستاد استانی فرهنگی، اجتماعی ساماندهی آسیبهای اجتماعی بدون توضیح بیشتر افزود: رویکرد دولت در حوزه آسیبهای اجتماعی مورد تایید مقام معظم رهبری است و همین رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و امنیتی موجب شد در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها در این زمینه ورود نکنند.
وی ادامه داد: رویکرد نظام در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مشخص و تدوین شده است. در صورت موفقیت در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی و اجرای طرح های تقسیم کار ملی امکان افزایش اعتبار طرح در سال جاری به رقمی در حدود 400 میلیارد ریال نیز وجود دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در میان همه دستگاهها و نهادهای موثر در این زمینه، آموزش و پرورش با توجه به حساسیت فعالیت و جمعیت بزرگ مخاطب خود نقش مهمتری نسبت به سایر بخشها دارد.
وی همچنین زودبازدهی، نوآورانه، فراگیری، هم افزایی و قابلیت جذب کمکهای مردمی را از مواردی دانست که می تواند در تخصیص اعتبار برای پروژه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نقش مهم ایفا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تاکنون ۱۳ طرح مختلف در بخش مبارزه و کاهش آسیبهای اجتماعی در استان با مسئولیت آموزش و پرورش و همکاری بین دستگاهی با نهادهای اجرایی دیگر اجرا شده است.
علیرضا کاظمی افزود: در این چارچوب ۴۶۰ هزار دانش آموز تحت آموزشهای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی قرار گرفته اند. همچنین هفت هزار و ۱۵۲ کارگاه آموزشی برای دانش آموزان و اولیا آنان در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطخ خراسان رضوی طی یک سال اخیر برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار