فعالیت یاوران معروف در مدارس خراسان رضوی

به مناسبت ایام ماه محرم، ویژه برنامه‌هایی برای زائران در نظر گرفته شده است، که از آن جمله می‌توان به فعالیت یاوران معروف در مدارس و سیاه‌پوش شدن نمازخانه‌های مدارس اشاره کرد.
کد خبر: ۵۰۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 28 September 2017
به گزارش تابناک : براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما برای ایام محرم برنامه‌های ویژه ای داریم که هم بینش و نگرش ایجاد کند و هم روی منش دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.
وی افزود: نوجوانی که سختی مرگ را شیرین‌تر از عسل معرفی می‌کند و می‌فرماید شهادت در نزد من «احلی من العسل» است، بهترین الگو برای نوجوانان ماست.
 
وی با بیان اینکه امسال شروع سال تحصیلی مقارن با ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: فعالیت‌های یاوران معروف در مدارس، هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی ویژه این ایام آغاز شده است که بیانگر اهمیت مسئله تربیت و اولویت فعالیت‌های پرورشی است.
معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان، برگزاری مراسم دعا، قرائت زیارت عاشورا، جلسات انس با قرآن و تفسیر قرآن، فضاسازی و سیاه‌پوش کردن نمازخانه‌های مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای انتقال فرهنگ عاشورا است.
وی در پایان گفت: برنامه خدمت‌گذاری و پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) و ویژه برنامه‌های اربعین هم جزء فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی این ایام است.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار