استاندارایلام

طرح تحول نظام سلامت نیاز به آسیب شناسی دارد/راه اندازی بیمارستان تک جنسیتی درایلام

تجهیزات پزشکی و درمانی باید نوین و بروز باشد تا خدمات ارایه شده به مردم با کیفیت بیشتری صورت گیرد چون وجود امکانات نوین باعث دلگرمی کادر درمانی، بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی می شود.
کد خبر: ۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷ 21 June 2015
محمدرضا مروارید روز شنبه در چهل و سومین نشست بررسی طرح تحول سلامت استان ایلام اظهار کرد: استاندارد سازی تجهیزات و امکانات و نیز لزوم نصب تجهیزات مورد نیاز استان از قبیل سی تی اسکن باید در دستور کار مراکز درمانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی و درمانی باید نوین و بروز باشد تا خدمات ارایه شده به مردم با کیفیت بیشتری صورت گیرد چون وجود امکانات نوین باعث دلگرمی کادر درمانی، بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی می شود.

مروارید با اشاره به حضور میلیونی مردم در اربعین سال گذشته که استان ایلام را برای تردد به سمت عراق انتخاب کرده بودند و خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به زوار یادآور شد: اربعین یک فرصت برای استفاده از ظرفیت ها و معرفی استان است و امسال باید نواقص و کاستی های سال گذشته را جبران کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در باره مزایای طرح تحول نظام سلامت گفت: در سنوات گذشته سهم پرداختی مردم برای درمان 50 درصد بود که اکنون به مدد طرح تحول نظام سلامت این پرداختی به هفت درصد رسیده است.

دکتر علی دل پیشه تاکید کرد: این طرح موجب کاهش شدید پدیده ناهنجارزیرمیزی و باراز سیاه دارو شد و اکنون 90 درصد داروهای عرضه شده تولید داخل است وواردات و توزیع 10 درصد باقی مانده نیز با نظارت وزارت بهداشت صورت می گیرد.

وی از ایجاد و فعالیت مراکز تخصصی متعددی چون سرطان خون، غدد، گوارش، آلرژی در این استان خبر داد و افزود: با وجود این مراکز و حضور نیروهای فوق تخصص دیگر نیازی به مراجعه و اعزام بیماران به خارج از استان نیست.

دل پیشه یادآور شد: در راستای ارایه خدمات مطلوب به بیماران نیازمند به اعمال جراحی، شش اتاق عمل به ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام اضافه شده که در حال تجهیز و تکمیل است و در مجموع با راه اندازی این شش اتاق عمل این بیمارستان دارای یازده اتاق عمل خواهد شد.

وی از پیگیری راه اندازی بیمارستان تک جنسیتی تا پایان سال خبر داد و گفت: این بیمارستان با هدف ارایه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان زن راه اندازی می شود و کادر درمانی این مرکز درمانی را نیز بانوان مجرب در حوزه درمان و پزشکی تشکیل می دهند.

دل پیشه با بیان اینکه میزان درآمد مردم استان ایلام و به همان نسبت درآمد بیمارستان ها در استان در مقایسه با دیگر استان ها از سطح پایین تری برخودار است، اظهار کرد: به همین جهت برای تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز و بروز در بیمارستان های استان با مشکل مواجه هستیم.

وی حضور خیرین در حوزه درمان و پزشکی در استان ایلام را کمرنگ توصیف کرد و گفت: حوزه درمان و بهداشت استان نیاز به حضور جدی تر خیرین دارد تا بخشی از مشکل های این حوزه با کمک این افراد مرتفع شود.

دل پیشه متذکر شد: وزارت درمان برای خرید و نصب تجهیزات استان مبلغ 80 میلیارد ریال را به استان ایلام اختصاص داده و 20 میلیارد ریال باقی مانده نیز باید از سوی خود استان تامین شود که دانشگاه علوم پزشکی به به تنهایی قادر به تهیه این میزان اعتبار نیست و باید دستگاه های دولتی و خیرین در این مورد با دانشگاه همکاری کنند.

در ادامه این نشست اعضا، در خصوص طرح تحول نظام سلامت به ارایه دیدگاه ها، نظرات، بیان مشکل و پیشنهادات خود برای بهبود هر چه بهتر اجرای طرح و نیز موضوع خدمات رسانی به زوار در ایام اربعین امسال پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار