تفاهم نامه همکاری های علمی تحقیقاتی بین دانشگاه علوم پزشکی ایلام و پوترای مالزی امضا شد

در نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام و دانشگاه پوترا مالزی تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی بین این دو دانشگاه امضا شد.
کد خبر: ۵۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 07 December 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛  استاندار ایلام در این نشست با ابراز خرسندی از عقد اینگونه تفاهم نامه ها و گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی گفت: حضور هیات پزشکی مالزی در ایلام و انجام تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان، افزایش روابط علمی بین دوکشور و همچنین گسترش مراودات علمی و تحقیقاتی بین دو دانشگاه علوم پزشکی ایلام و پوترا مالزی را به دنبال دارد. 

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به موفقیت های کشورمان در عرصه پزشکی افزود: ایران در زمینه سلامت مادر و نوزاد، مهار کامل پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و اجرای طرح تحول نظام سلامت از کشورهای پیشرو در دنیا است.


وی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از تجربیات پزشکی دو کشور زمینه‌ی ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و پوترا را بیش از پیش فراهم کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه پوترا یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور مالزی است افزود: انعقاد تفاهم نامه دوره های مشترک آموزشی و بازدید از امکانات آموزشی و پزشکی استان ایلام از برنامه های سفر این هیات پزشکی از کشور مالزی به استان ایلام است.


علی دل‌پیشه افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با 150 نفر عضو هیئت علمی، 2500 نفر دانشجو و 5 دانشکده و با سابقه‌ی یک ربع قرن فعالیت توانسته بیش از 6000 نفر محقق را تربیت و سهمی بسزا در گسترش بهداشت داشته باشد .
پروفسور « داتین پادوکا اینی » رئیس دانشگاه پوترا هدف از این سفر را انعقاد قراردادهای همکاری با هدف ارتقاء آموزش و پژوهش دوجانبه عنوان کرد و گفت: ابن سینا دانشمند و پزشک بزرگ ایرانی در مالزی کاملا شناخته شده است و در وزارت علوم نیز یکی از سالن‌های جلسات به اسم این دانشمند شهیر نامگذاری شده است .
وی افزود: دانشگاه پوترا از بین 26 هزار دانشگاه در رتبه‌ی 229 قرار دارد و تاکنون با 182 دانشگاه و موسسه خارجی معتبر قرارداد همکاری امضاء کرده است .
رئیس دانشگاه پوترا با اشاره به تحصیل 1700 دانشجوی خارجی از 36 کشور مختلف در این دانشگاه گفت: این دانشگاه در امسال یا سال آینده دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را پذیرش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار