از ابتدای سال جاری

4 هزار هکتار از مزارع کشاورزی البرز پایش شدند

از ابتدای سال جاری 4 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا استان مورد پایش مشترک کارشناسان پهنه های زراعی و کلینیک های گیاه پزشکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 29 March 2018

به گزارش تابناک البرز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت که از ابتدای سال جاری 4 هزار هکتار از مزارع گندم، جو و کلزا استان مورد پایش مشترک کارشناسان پهنه های زراعی و کلینیک های گیاه پزشکی قرار گرفته است.


سید مجید موسوی افزود: با توجه به ضرورت مقابله و کنترل عوامل محدود کننده رشد مانند علفهای هرز و آفات نباتی سن وشته مومی کلزا ، از ابتدای سال 97جاری بازدید و توصیه های فنی در مزارع آغاز و تاکنون حدود 4هزار هکتار پایش مزارع انجام شده است.


وی اضافه کرد: این پایش ها منجر به توزیع و مصرف 1هزار و 650 تن کود سرک اوره و 55 تن کود سولفات آمونیوم و مبارزه با علفهای هرز وشته مومی در سطحی حدود 3 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم ، جو و کلزا شده است.


موسوی گفت: عملیات پایش با توجه به گرم شدن هوا و امکان ریزش سن و فعالیت سایر آفات در روز های آینده نیز ادامه دارد و مقررشده تا پایان ماه جاری کل مزارع استان ، مشتمل بر بیش از 10 هزار هکتار گندم ، 4 هزار و 500 هکتار جو و 950 هکتار کلزا مورد پایش قرار گیرند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع 570 تن مرغ منجمد ، گوشت منجمد وارداتی و گوشت گرم گوسفندی در ایام عید جهت تنظیم قیمت ها در بازار در استان اشاره و خاطر نشان کرد: از 29 اسفند ماه 96 تاکنون 380 تن مرغ منجمد داخلی ، 70 تن گوشت منجمد وارداتی ، 120 تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی از طریق فروشگاه ها و میادین میوه و تره بار در سطح استان البرز توزیع گردیده است.


موسوی افزود: همچنین از ابتدای بهمن سال گذشته تا کنون 2 هزار تن برنج و از ابتدای اسفند ماه تاکنون 250 تن تخم مرغ توزیع شده است.


وی ادامه داد: با هدف تنظیم بازار، تاکنون 1 هزار و 180 تن پرنقال و 590 تن سیب نیزتوسط غرفه های در نظر گرفته شده در سطح استان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار