رمضان بهترین فرصت برای تزکیه نفس

کد خبر: ۶۰۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 18 May 2018

امامان جمعه اهل سنت شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این ماه پر خیر و برکت را بهترین فرصت برای تزکیه نفس دانستند.

به گزارش ایرنا امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه های این هفته اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه مساوات، خدمت و تلاش برای انجام عبادت خالصانه خداوند متعال است.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر می شوند و انسان مومن و مجری دستورات پروردگار متعال می تواند ارتباط و تعلق خود را با خداوند مستحکم تر کند.
**امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته تاکید کرد؛ رمضان فرصتی برای انجام عبادت، برپایی نماز، پرداخت زکات، خیرات، صدقات، کمک به نیازمندان و روزه داری است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی با محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار داشت: هر گونه تلاش برای ضربه زدن به اسلام، مسلمانان و جنایت و کشتار زنان و کودکان بی گناه محکوم است.
وی ادامه داد: از پروردگار متعال درخواست داریم ریشه ظلم و ظالمان را بخشکاند.
وی با بیان اینکه گرانی ها و کمبود کالاهای اساسی زندگی را بر مردم سخت کرده است گفت: گران کردن محصولات داخلی مانند خیار، گوجه فرنگی، میوه و تره بار و غیره هیچ ارتباطی به بالا رفتن قیمت ارز ندارد.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش اظهار داشت: ظلم کردن بر مردم کار درستی نیست و باید جلوی کاسبان بی انصاف و سودجو گرفته شود.
مولوی قلندرزهی همچنین از تلاش های فرماندار خاش برای مقابله با گرانی ها و تلاش برای در هم شکستن صف های طویل بنزین در مقابل جایگاههای سوختی قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه ها و مسابقات ورزشی در اوقات خارج از وقت نماز و عبادت در ماه مبارک رمضان قابل تقدیر است.
وی بر اهمیت تعطیل کردن جمعه بازار و جابجایی آن به روزی دیگر تاکید کرد.
**امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در خطبه های این هفته گفت: گران فروشی، احتکار و کم فروشی در دین مبین اسلامی گناهی بزرگ و نابخشودنی است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته ایرانشهر اظهار داشت: برخی از افراد متاسفانه به بهانه گرانی دلار به افزایش قیمت و احتکار روی آورده اند که این اقدام مورد پسند اسلام نیست.
وی بیان کرد: سودجویان و منفعت‌ طلبان همواره از ترفندهای مختلف سبب گرانی کالاها می شوند که انتظار می رود مسئولان با این افراد برخورد جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: گرانی کالا به اقشار ضعیف جامعه فشار می آورد و این مورد رضای پروردگار نیست.
وی ادامه داد: دولت به طور جدی باید با محتکران و گران فروشان برخورد کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه گرفتن در این ماه مبارک بر هر مسلمانی واجب است. 
مولوی کریم زایی اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان وظیفه دینی و ایمانی هر مسلمانی است. 
وی تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و صدقه دادن، بویژه صدقات جاریه در این ماه شریف از اجر و پاداش دنیوی و اخروی والایی در نزد خداوند برخوردار است. 
وی شب زنده داری و عبادت از روی اخلاص را جزو فرهنگ های روزه داری دانست و اظهار داشت: کارهای مختلفی است که می توانیم با پرداختن به آنها به فرهنگ ماه رمضان برسیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار