آمادگی مصلی همدان برای40هزارنمازگزار

معاون ‌شهردار همدان با اشاره به آماده سازی مصلی همدان برای اقامه نماز عید فطر و حضور ۴۰ هزار نمازگزار گفت: به مناسبت عید سعید فطر و حضور جمع زیادی از نمازگزاران مسابقه بهترین عکس در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 14 July 2015
معاون ‌شهردار همدان با اشاره به آماده سازی مصلی همدان برای اقامه نماز عید فطر و حضور ۴۰ هزار نمازگزار گفت: به مناسبت عید سعید فطر و حضور جمع زیادی از نمازگزاران مسابقه بهترین عکس در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا بیاناتی‌ در نشست هماهنگی نماز عید فطر در دفتر امام جمعه همدان اظهار داشت: با توجه به وظایفی که شهرداری همدان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز عید سعید فطر برعهده دارد تاکنون 3 جلسه هماهنگی در شهرداری همدان برگزار شده است.

بیاناتی بیان کرد: در حوزه خدمات شهری نیز هماهنگی‌های لازم انجام گرفته که برپایی و نصب سیستم صوتی، پاکسازی و آب‌پاشی محوطه مصلی، نصب داربست اطراف مصلی برای تأمین امنیت نمازگزاران، هماهنگی با آتش نشانی و اتوبوسرانی، آماده سازی جایگاه و زیباسازی محوطه از جمله اقدامات شهرداری همدان در این روز است.

بیاناتی تصریح کرد: توزیع دعای نماز به تعداد نمازگزاران و ارائه آموزش‌های شهروندی در نماز عید سعید فطر از دیگر اقدامات این نهاد است.

معاون شهردار همدان گفت: استقرار دو ایستگاه آتش‌نشانی در مقاطع ورودی و خروجی، برای تسهیل وضوی نمازگزاران استقرار تانکرهای آبرسانی با مشارکت آبفا، نصب بنرهای تبلیغاتی با موضوعات تبریک عید فطر و شعار سال به تعداد 30 تخته، کاشت نهال در فضای اطراف و توزیع کیسه‌های نگهداری کفش در بین نمازگزاران نیز پیش‌بینی شده است.

بیاناتی بیان کرد: در زمینه موکت لازم برای مفروش کردن محوطه مصلی هماهنگی‌های لازم با ستاد برگزاری مراسم نماز جمعه انجام شده و با استفاده از نیروهای خدماتی و خودروهای لازم برای اقامه نماز 40 هزار نمازگزار تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه جابه‌جایی نمازگزاران سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی از ساعت 5 صبح روز عید آماده خدماترسانی به شهروندان عزیز هستند، گفت: در این روز جابه‌جایی برای اقامه نماز در مصلی به صورت رایگان انجام می‌گیرد و حدود 200 دستگاه اتوبوس آماده حمل و نقل نمازگزاران می‌شوند.

معاون شهردار همدان گفت: در این زمینه بنرهایی برای راهنمایی بیشتر نمازگزاران و هدایت به پارکینگ‌ها تعبیه می‌شود، ضمن اینکه برای پذیرایی از نمازگزاران در روز عید دو ایستگاه صلواتی در چهارراه تختی و میدان شهید مفتح در نظر گرفته شده است.

بیاناتی از برگزاری مسابقه بهترین عکس با هماهنگی و مشارکت خانه عکاسان همدان خبر داد و گفت: در این مسابقه 15 عکاس خانه عکاسان و تعدادی از عکاسان خبری همدان شرکت می‌کنند که ضمن مستند سازی از بهترین تصاویر جوایزی به بهترین تصاویر اهدا می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار