اجرای 132 طرح در کهگیلویه و بویراحمد توسط سپاه

کد خبر: ۶۳۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 26 July 2018
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: 132 طرح عمرانی و زیرساختی در حوزه‌های گوناگون با محوریت این قرارگاه و مشارکت مردم و دولت در مناطق محروم این استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید مسعود پرهیزگار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برآورد اولیه برای اجرای این طرح‌ها افزون بر 80 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: 24 مورد از این طرح‌ها با توجه به شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی در حوزه آبرسانی روستایی است که 20 مورد آن با پیشرفت بالای 90 درصد ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری هستند.
پرهیزگار تاکید کرد: با توجه به مشارکت مردم و حمایت و تعامل مثبت دولت و دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان میزان هزینه کرد این طرح‌ها تا حدود 50 درصد کاهش خواهد یافت.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب، بهداشت، آموزش، خانه عالم، ساخت مسجد، بهسازی و احداث جاده‌ها در مناطق روستایی و دهستان‌های محروم استان است.
وی گفت: هدف و رویکرد اصلی این قرارگاه شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های موجود در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم با مشارکت و محوریت خود مردم است.
پرهیزگار یادآور شد: دهستان‌های چین، زیلایی، سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد، بخش‌های ممبی و دیشموک در شهرستان‌های کهگیلویه و بهمئی از جمله مناطق مورد هدف برای انجام فعالیت‌های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و آموزشی این قرارگاه در مرحله نخست است.
وی ابراز داشت: رویکرد و جهت گیری دستگاه‌های مختلف اجرایی در طرح‌های مشارکتی بهترین و مناسب‌ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
روز گذشته نخستین طرح عمرانی و خدماتی پس از یک و نیم سال فعالیت این قرارگاه در روستاهای محروم دهستان چین بخش لوداب مورد بهره برداری قرار گرفت و پنج روستای محروم این بخش از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار