معاون سازمان آب و برق خوزستان:

شرایط فعلی ذخایر آبی ما عادی نیست/برای خاموش کردن هور نمی‌توان روی ذخایر آبی ریسک کنیم

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: اجباراً لازم نیست برای خاموش کردن آتش هور آب از پشت سد کرخه رهاسازی شود.
کد خبر: ۶۳۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 31 July 2018

مصطفی شبه در رابطه با رهاسازی آب از کرخه به‌منظور خاموش کردن آتش‌سوزی هور اظهار کرد: مقرر شد ظرف یکی، دو روز آینده یک جلسه تخصصی و کارشناسی تشکیل و نقاط آتش‌سوزی و راه‌های مؤثر جهت خاموش کردن آتش هور بررسی شود.

وی بابیان اینکه اجباراً لازم نیست برای خاموش کردن آتش هور آب از پشت سد کرخه رهاسازی شود، گفت: با دقت نظر باید سنجی شود که آیا در این شرایط می‌توان روی ذخایر آبی چنین ریسکی را کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: اگر فرض بر این است که تنها راه خاموش کردن هور رهاسازی آب از پشت سد کرخه باشد چه مکانیزم و کنترلی برای آب طول مسیر وجود دارد تا 17 تا 18 هزار هکتار شلتوکی که در طول مسیر است آب را برداشت نکنند.

شبه عنوان کرد: در حال حاضر ورودی آب به کرخه نسبت به پارسال 21 درصد و نسبت به شرایط طول ماه 44 درصد کاهش دارد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی ذخایر آبی ما عادی نیست و هرگونه رهاسازی ریسک به شمار می‌رود، بیان کرد: با رها سازی آب در هور یعنی ما داریم با ذخایر پاییزمان ریسک می‌کنیم.

شبه با اشاره به دوری مخزن شمار 4 و 5 از محل آتش‌سوزی هور العظیم گفت: رها سازی آب از آن نقاط جزو برنامه ریزی ما است اما قطعی نیست.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار