معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

۷۱ درصد از آبی که در خوزستان تولید می شود از منابع سطحی است

وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از آبی که در خوزستان تولید می شود از منابع سطحی است، تصریح کرد: استفاده از منابع سطحی آب، آثار کیفی سریعتر و بیشتری بر آبی که در شهرها توزیع می شود می گذارد و به همین دلیل در حال حاضر شاهد نوسانات کیفی آب هستیم.
کد خبر: ۶۴۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 14 August 2018

مهرداد قنواتی در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان خوزستان با موضوع وضعیت آب شرب شهری، روستایی و عشایری که امروز (۲۳ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان وظیفه تامین آب ۵۶ شهر را به صورت مستقیم و بخشی از شهرهای اهواز شامل کارون، رامین و شیرین شهر را به عهده دارد و در مجموع ۹۰۰ هزار نفر را تحت پوشش داریم.

به گزارش"تابناک" وی با بیان اینکه ۷۱ درصد از آبی که در خوزستان تولید می شود از منابع سطحی است، تصریح کرد: استفاده از منابع سطحی آب، آثار کیفی سریعتر و بیشتری بر آبی که در شهرها توزیع می شود می گذارد و به همین دلیل در حال حاضر شاهد نوسانات کیفی آب هستیم.

قنواتی با اشاره به شهرهایی که به دلیل خشکسالی درگیر مسائل کیفی آب هستند، گفت: در حوضه رودخانه کارون، آبادان،خرمشهر و شادگان و در حوضه رودخانه کرخه، آبادان و خرمشهر درگیر مسائل کیفی آب هستند. دیگر شهرها نیز تحت تأثیرات کمی آب قرار دارند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: ۹۷ درصد شهرهای خوزستان شامل ۸۷ درصد جمعیت شهری استان، به دلیل خشکسالی تحت تاثیر مشکلات کمی و کیفی آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه سطح سفره‌های زیرزمینی آب به دلیل خشکسالی کاهش یافته است، گفت: در خردادماه امسال نسبت خردادماه سال گذشته در ایذه ۲۳ درصد و در باغملک ۲۸ درصد کاهش سطح سفره های زیرزمینی داشتیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان در خصوص نوسانان ای سی رودخانه کارون تصریح کرد: ای سی رودخانه کارون در تیرماه سال جاری به شدیدترین وضعیت رسید. همچنین ای سی رودخانه بهمنشیر به ۱۹ هزار و ۷۶۰ میکروموس رسید که با وارد مدار شدن طرح آبرسانی غدیر، اکنون کمترین استفاده را از این رودخانه داریم.

قنواتی عنوان کرد: همچنین به دلیل افزایش ای سی رودخانه زهره دیگر از این رودخانه برداشت نمی کنیم و صرفا از آب رودخانه کارون و آب شیرین کن ها، آب هندیجان را تامین می کنیم.

وی با اشاره به نمونه برداری کلری و میکروبی از آب در سطح استان خوزستان گفت: مطلوبیت نمونه های آب بیش از ۹۹ درصد گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار