نقش آفرینی بانوان فارسی در دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خاطرنشان کرد: رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبانزد عام و خاص بود.
کد خبر: ۶۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 27 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رجبعلی راهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به نقش برجسته این استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس با تقدیم حدود ۱۵ هزار شهید،۴۰هزار جانباز و بیش از ۲۱۰۰ آزاده از استان‌های موثر در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی افزود: شهدا و ایثارگران ما از نخبگان جامعه بودند؛ چرا که با دست خالی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به تصرف دشمنان دربیاید. زنان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب از هیچ گونه یاری و تلاشی استنکاف نورزیدند . استان فارس در دوران دفاع مقدس همچنین ۱۹۵ شهید و ۱۲۶ جانباز زن تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع از نقش موثر زنان نیز در دوران دفاع مقدس حکایت دارد .

راهی گفت: وجود بیش از ۶۳۰ خانواده دوشهیدی، ۳۲ خانواده سه شهیدی،۶ خانواده چهارشهیدی و دوخانواده پنج شهیدی در استان فارس نشان از روحیه انقلابی و ولایتمداری مردمان این استان دارد. رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشتند و شجاعت و غیرت این نیروها شهره و زبانزد عام و خاص بود.

وی یادآور شد: رزمندگان استان فارس در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس نقش آفرین و تاثیرگذار عمل کردند اما عملیات‌هایی چون کربلای ۴ و ۵ ، والفجر ۸ ، آزادسازی خرمشهر و سوسنگرد هیچ گاه خاطرات حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های این دلاورمردان را فراموش نخواهد کرد .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطرنشان کرد: استان فارس در عملیات‌های کربلای پنج و والفجر هشت به ترتیب 1315 و ۶۷۵ شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرد که این موضوع نیز شاهد و گواهی بر نقش آفرینی‌های شجاعانه مردمان این استان در دوران جنگ تحمیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار